Železničná spoločnosť Slovensko si chce prenajať lôžkové vozne

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Vlak ZSSK
Foto: SITA/Ivan Fleischer.

Za prenájom takýchto vozňov predpokladá vynaložiť predbežne 47 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Ako vyplýva z vyhlásenej verejnej súťaže, plánovaná lehota na poskytnutie vozňov je 96 mesiacov, teda osem rokov.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) si chce prenajať 23 klimatizovaných lôžkových vozňov (pätnásť komfortných, osem štandardných) s možnosťou uplatnenia opcie na ďalších trinásť vozňov (päť komfortných, osem štandardných). Za prenájom týchto vozňov predpokladá vynaložiť predbežne 47 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (56,4 mil. eur vrátane dane). Ako vyplýva z vyhlásenej verejnej súťaže, plánovaná lehota na poskytnutie vozňov je 96 mesiacov, teda osem rokov.

Prenajaté vozne majú byť využívané vo vnútroštátnej a medzinárdnej doprave

Zákazka je rozdelená na dve časti. Prvá sa týka prenájmu pätnástich klimatizovaných lôžkových vozňov a opcie na ďalších päť vozňov za predpokladanú cenu 26 mil. eur bez dane (31,2 mil. eur s daňou).

Druhá časť je zameraná na prenájom ôsmich vozňov a opciu na ďalších osem vozňov predbežne za 21 mil. eur bez dane (25,2 mil. eur s daňou). Všetky plánované vozne na prenájom chce štátny osobný vlakový dopravca využívať vo vnútroštátnej a medzinárodnej železničnej osobnej doprave.

Uchádzači môžu predkladať ponuky do 10. mája

Lehota na predkladanie ponúk je 10. mája, ponuky uchádzačov musia byť viazané minimálne do 31. marca 2018. Cena má v kritériách na vyhodnotenie ponúk relatívnu váhu 90 bodov a hmotnosť na jedno lôžko klimatizovaného lôžkového vozňa 10 bodov.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 mil. eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné InterCity vlaky bez podpory štátu.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať