Odborné vzdelávanie a overovanie odbornej spôsobilosti zamestnancov národného osobného vlakového dopravcu môže stáť predbežne vyše jeden milión eur bez dane z pridanej hodnoty.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) vyhlásila verejnú súťaž na odborné vzdelávanie a overovanie odbornej spôsobilosti svojich zamestnancov vo vybraných profesiách. Počas celého budúceho roka na to predpokladá vynaložiť 1,037 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (1,244 mil. eur vrátane DPH).
Školenia, skúšky a kurzy sa budú konať v školiacich strediskách vybraného poskytovateľa týchto služieb v Bratislave, Žiline, vo Zvolene a v Košiciach, ako aj v stredisku odbornej prípravy rušňovodičov. Lehota na predkladanie a otváranie ponúk v tendri je 12. novembra, platiť musia minimálne do 31. januára 2019. Národný osobný vlakový dopravca na základe výsledku verejného obstarávania plánuje uzavrieť rámcovú dohodu s jediným uchádzačom.
Minister vyzval zintenzívniť školenia zamestnancov
Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (Most-Híd) v polovici septembra vyzval štátneho dopravcu na zintenzívnenie školení zamestnancov po tom, ako cestujúci zostali uväznení vo vlaku pre rozsiahle poškodenie trakčného vedenia v Bratislave. Cestujúci mali byť zároveň odškodnení nad rámec zákona. ZSSK vtedy informovala, že zintenzívni nácvik a preškolenie všetkých zamestnancov, aby sa v prípade krízových situácií dokázali správne rozhodnúť a konať rýchlo najmä vzhľadom na bezpečnosť cestujúcich aj zamestnancov.
Preškolia tritisíc päťsto pracovníkov
ZSSK v júni tohto roka prijala obnovený systém zvládania obdobných krízových situácií. Zámerom je dosiahnuť maximálnu mieru prevádzkovej disciplíny, aby v akýchkoľvek budúcich situáciách a za každých okolností minimalizovala vplyvy na cestujúcich. „Bezpečnosť a komfort cestujúcich bola a bude vždy našou top prioritou. Existujúci plán počíta s preškolením 3 500 zamestnancov (z takmer šesťtisíc), na čo bude potrebný približne jeden rok. Celofiremný tréning za spoluúčasti záchranných zložiek bol už plánovaný na október a bude realizovaný, pravdepodobne, v rozšírenej špecifikácii, bohužiaľ, prvýkrát v histórii ZSSK,“ informoval v septembri hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Zamestnanci budú následne pravidelne preškoľovaní a absolvujú simulované krízové cvičenia.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 mil. eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné IC vlaky bez podpory štátu.