Spoločnosť D4R7 Construction má veľký záujem o rýchle objasnenie všetkých podľa nej nepodložených obvinení v súvislosti s použitým materiálom a úzko spolupracuje so štátnymi orgánmi a políciou na objasnení vyšetrovaných udalostí.
Výstavba úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy v rámci PPP projektu spĺňa vysoké kvalitatívne štandardy preukázané aj viac ako 20-tisíc doteraz vykonanými materiálovými testami.
Informovala o tom spoločnosť D4R7 Construction, s. r. o., ktorá je hlavným zhotoviteľom D4 a R7, s tým, že na výstavbu nebol použitý kontaminovaný ani nevhodný materiál.
Spoločnosť bude tridsať rokov zodpovedať za všetky konštrukčné chyby na D4 a R7, preto má veľký záujem o rýchle objasnenie všetkých podľa nej nepodložených obvinení v súvislosti s použitým materiálom a úzko spolupracuje so štátnymi orgánmi a políciou na objasnení vyšetrovaných udalostí.

Neakceptujú nepodložené obvinenia
Generálny riaditeľ D4R7 Construction Juan José Bregel povedal, že obavy ľudí berú veľmi vážne. „My sme tí, ktorí sú zodpovední za bezproblémovú a dokonalú prevádzku bratislavského obchvatu v PPP modeli na najbližších tridsať rokov a rovnako sami zodpovedáme za všetky chyby, ktoré by mohli mať dopad na jej prevádzku,“ uviedol Bregel.
„Nemôžeme však akceptovať množstvo nepodložených obvinení z posledných dní a budeme sa brániť právnymi prostriedkami, ktoré máme k dispozícii. Obchvat D4R7 staviame v súlade s relevantnými štandardmi a podľa všetkých právnych požiadaviek,“ upozornil.

Rozsiahle testovanie materiálov
Všetky materiály na stavbe podľa spoločnosti podliehajú rozsiahlemu testovaniu, ktoré musí potvrdiť vhodnosť materiálu na použitie. „Vhodnosť materiálu bola opakovane kontrolovaná kompetentnými orgánmi a v rámci procesu kontroly kvality existuje monitorovací plán, ktorý umožňuje identifikovať pôvod všetkých materiálov použitých pri výstavbe ciest,“ poznamenal Bregel.
Zhotoviteľ má záujem o aktívny dialóg so všetkými miestnymi komunitami a zodpovednými štátnymi orgánmi. „Sme pripravení predložiť všetky naše testy, a ak to bude potrebné zabezpečiť ďalšie nezávislé testy materiálov,“ dodal.
V posledných dňoch podľa spoločnosti poskytlo niekoľko osôb vyhlásenia o konštrukčných poruchách a škodách na životnom prostredí bez toho, aby tieto obvinenia podložili akýmikoľvek faktami.

Zásah polície v sídle firmy
V sídle firmy D4R7 Construction v Bratislave zasahovala polícia v závere marca. Preverovala aj firmy, ktoré na stavbe úsekov D4 a R7 pracujú, pre podozrenia, že sa pri výstavbe používa kontaminovaná pôda.
Koncesionár projektu a hlavný zhotoviteľ stavby D4 a R7 vtedy informovali, že plne spolupracujú s políciou pri vykonávaní vyžadovaných úkonov.
Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek chce rozhodnúť o ďalšom postupe až potom, ak sa potvrdí zodpovednosť nezávislého stavebného dozoru na stavbe D4 a R7 pre podozrenia o používaní kontaminovanej zeminy.