Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pripravujú verejné obstarávanie na vypracovanie a dodanie doplnku štúdie uskutočniteľnosti v rámci dopravného uzla Bratislava v úseku Bratislava predmestie – filiálka.
V súvislosti s tým začali prieskum medzi možnými záujemcami na spracovanie cenovej ponuky na tieto služby pre určenie predpokladanej hodnoty zákazky.
Štúdiu ukončili v roku 2019
Týka sa to plánovaného projektu novej železničnej stanice Bratislava filiálka s pokračovaním do zóny Mlynské Nivy s autobusovou stanicou.
Ako štátny manažér železničnej infraštruktúry informoval na svojom portáli, cenové ponuky na doplnenie štúdie treba zaslať do 5. septembra.
Zmenené trasy, čísla EC vlakov aj náhradná autobusová doprava. Železnice od 5. septembra menia cestovný poriadok
„Cieľom doplnku je detailnejšie preverenie riešenia novej železničnej stanice Bratislava filiálka s jej napojením do železničnej stanice Bratislava predmestie a pokračovania trate až do blízkosti novej autobusovej stanice Nivy a posúdiť ich uskutočniteľnosť z hľadiska technickej a technologickej realizácie ako aj finančnej udržateľnosti a socioekonomickej opodstatnenosti,“ uviedli ŽSR.
Budúci vybraný dodávateľ má štúdiu ukončenú v roku 2019 doplniť a aktualizovať do 24 mesiacov od účinnosti zmluvy.
Preferujú variant s filiálkou
V čase spracovania štúdie bola celá zóna vymedzená ulicami Landererova – Karadžičova – Mlynské nivy – Košická, ako aj okolie ulice Mlynské nivy s autobusovou stanicou, len vo fáze plánovanej výstavby. Výsledkom štúdie sú dva varianty, a to bez a s filiálkou.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR, hlavné mesto Bratislava a Bratislavský samosprávny kraj sa podľa železničiarov zhodujú, že je potrebné ďalej sledovať len variant s novou stanicou filiálka.
Modernizácia železnice medzi Popradom a Lučivnou sa poriadne predraží, zhotoviteľ stavbu odovzdá s takmer ročným oneskorením
Na odporúčanie Európskej komisie treba úsek Bratislava predmestie – filiálka technicky detailnejšie preštudovať a nájsť najprijateľnejšie riešenie.
„Dĺžka riešeného úseku je 2,4 kilometra. V súčasnom stave je traťový úsek 1-koľajný a trať nie je elektrifikovaná,“ priblížili ŽSR.
Dvojkoľajný úsek a štvorkoľajná stanica
Úsek je navrhnutý ako dvojkoľajný, filiálka ako štvorkoľajná hlavová stanica s dĺžkou nástupíšť 180 metrov.
„Limitnými a obmedzujúcimi prvkami riešeného úseku sú križovania s pozemnými komunikáciami a kanalizačnými zberačmi v prípade tunelových variantov,“ upozornili železnice.
Liberalizácia na železniciach prinesie okrem zvýšenia efektívnosti, aj modernejšie vlaky a prepojenosť na spoje
Limitujúce sú aj blízka okolitá zástavba a s tým súvisiaca problematika hlukových emisií, či nedostatočná podjazdná výška pod železničným mostom na úseku Bratislava-Nové Mesto – hlavná stanica.
Pred priecestím v ul. Riazanská vpravo nedávno vybudovali polyfunkčný objekt päť metrov od osi koľaje, v okolí železničnej stanice pribudli nové bytové domy.