Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) aktuálne eviduje výpadok na serveroch, v dôsledku čoho nie je momentálne k dispozícii predaj cestovných lístkov cez mobilnú aplikáciu IDeme vlakom a e-shop ZSSK. Rovnako sú dočasne nefunkčné pokladne vybavené terminálmi s komplexným vybavením cestujúcich v osobných pokladniciach. Predaj priamo vo vlakoch je funkčný.

Železnice zavádzajú minimálne cestovné, jeden z lístkov pre nízke využívanie rušia a mesačné zdražejú
Ako informoval hovorca ZSSK Dominik Drevický, problém vznikol na strane externého IT dodávateľa, s ktorým ZSSK intenzívne pracuje na odstránení technickej chyby. „ZSSK nebude počas výpadku uplatňovať žiadne sankcie za nepredloženie cestovného lístka,“ uviedol Drevický.

Lístok z 50 centov zdražie vo Vysokých Tatrách na štyri eurá, internetom už koluje petícia
Dodal, že servisné poplatky za dodatočnú kúpu lístka vo vlaku vyberá ZSSK ako za bežných okolností, avšak cestujúci si môžu prostredníctvom reklamácie požiadať o vrátenie týchto poplatkov. Cestujúcim v osobných vlakoch dopravca odporúča využiť SMS lístok na čísle 2255, vo Vysokých Tatrách na čísle 2233.