Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) obsadila v rebríčku transparentnosti spomedzi zo 100 najväčších slovenských verejných firiem tretie miesto. Od posledného hodnotenia v roku 2019 sa tak zlepšila o dve miesta. Rebríček každé štyri roky vyhodnocuje Transparency International Slovensko. Ocenenie prevzal v utorok 26. novembra generálny riaditeľ ZSSK, Peter Helexa.
„Toto ocenenie vnímame nielen ako uznanie našej doterajšej práce, ale aj ako záväzok do ďalších rokov. Naším cieľom je využiť financie od štátu čo najhospodárnejšie, aby sme naďalej zlepšovali služby pre našich cestujúcich. Transparentnosť je pre nás základným princípom pri budovaní dôvery verejnosti a efektívneho hospodárenia spoločnosti,“ hovorí Peter Helexa, generálny riaditeľ ZSSK.
Rebríček hodnotí, ako verejné firmy sprístupňujú informácie o hospodárení, súťažiach, majetku, platoch manažérov, sponzoringu a ďalších oblastiach. Zber dát a hodnotenie firiem prebiehalo od augusta do októbra 2024, a to aj na základe údajov na webových stránkach spoločností a informácií získaných prostredníctvom infozákona.
ZSSK láka cestujúcich na novú sezónnu ponuku, v reštauračných vozňoch si môžu vychutnať tradičnú kapustnicu a varené víno
ZSSK dosiahla vysoko nadpriemerné hodnotenie v oblasti etiky. K vynikajúcim známkam prispela voľná dostupnosť etického kódexu a protikorupčného programu pre verejnosť, ale aj smernice o prijímaní a vybavovaní podnetov o protispoločenskej činnosti na vlastnej internetovej stránke. Občania môžu komunikovať so ZSSK prostredníctvom kontaktného formulára, no spoločnosť im nad rámec zákona ponúka aj špecifický nástroj pre nahlasovanie nekalých praktík.
Aj za informácie z oblasti personalistiky získala Železničná spoločnosť Slovensko nadpriemerné hodnotenie. V rámci nich bola hodnotená komunikácia a zverejňovanie informácií o predstaviteľoch vedenia spoločnosti, výberových konaniach, ale aj ich platoch a odmenách. V oblasti komunikácie a hospodárenia ZSSK získala porovnateľné hodnotenie ako všetky ostatné spoločnosti v sektore.