Generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Roman Koreň prikázal po piatkovej zrážke rušňa a osobného vlaku pri Vrútkach mimoriadnu kontrolu používanej spojovacej techniky a preskúšanie rušňovodičov a zodpovedného personálu zo znalosti správnej komunikácie pri mimoriadnych udalostiach.
Ako informoval hovorca ZSSK Tomáš Kováč, o podobné previerky zamestnancov infraštruktúry požiada aj vedenie Železníc SR.
Rušňovodič volal zo súkromného čísla
Ako ďalej kováč opísal, rušňovodič vlaku Os 3429 v piatok 3. júna o 17:56 hlásil súkromným mobilným telefónom dispečingu vo Vrútkach, že z dôvodu poruchy zberačavlak uviazol na trati na trase zo Žiliny do Liptovského Mikuláša.
„Táto trať je dvojkoľajná a v prípade, že vlak uviazne v smere svojej jazdy, vlaky môžu jazdiť po obojsmerne prechádzanej druhej koľaji,“ vysvetlil hovorca. Pre uviaznutý vlak bol podľa neho vypravený posunujúci rušeň z Vrútok, ktorý šiel na koľaj obsadenú uviaznutým vlakom na základe rozkazu napísaného výpravcom stanice Vrútky. „K nárazu do vlaku došlo o 18:40. Príčiny, prečo došlo k nárazu, sú zatiaľ v štádiu vyšetrovania,“ uviedol Kováč.
Prevoz 34 pasažierov do nemocníc
Po ohlásení vzniku nehody bola podľa hovorcu okamžite zastavená doprava na oboch koľajach daného úseku trate. „Ešte v piatok o 21:42 bola obnovená okolo miesta nehody vlaková doprava na nehodovom úseku po jednej traťovej koľaji. V sobotu 4. júna o 02:20 bola obnovená vlaková doprava aj po druhej vlakovej koľaji,“ dodal Kováč.
Nehoda si vyžiadala prevoz 34 pasažierov do nemocníc, kde noc strávilo 14 z nich. Momentálne nik z hospitalizovaných nie je v ohrození života.