ZSSK predčasne ukončila zmluvu s ÖBB, na trati Bratislava - Komárno bude prevádzkovať vlaky samostatne

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Rýchlik, ZSSK, vlak
Foto: ilustračné, FB, www.facebook.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno od 1. októbra zabezpečuje osobnú dopravu už samostatne bez rakúskeho dopravcu ÖBB.

Predčasné ukončenie zmluvy

Dohodli sa na predčasnom ukončení vzájomnej zmluvy o spolupráci z dôvodu výluk na tejto trati a na rakúskej strane v stanici Marchegg, čo podľa národného dopravcu znemožní dostatočný presun súprav ÖBB na údržbu do Viedne. ZSSK spolu s rakúskym partnerom prevádzkovali vlaky medzi Bratislavou a Komárnom od konca roka 2020. Vybraný nový súkromný dopravca, český Leo Express začne na regionálnej železničnej trati na Žitnom ostrove jazdiť od 10. decembra tohto roka.

„Od nedele bude obsluha tejto trate zabezpečovaná s klasickými vysokokapacitnými súpravami s 252 miestami na sedenie a s modernými jednotkami ZSSK radu 861 s kapacitou 177 miest na sedenie,“ informoval riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Mimoriadny cestovný poriadok

Dopravca pre blížiace sa výluky zaviedol od 1. októbra mimoriadny cestovný poriadok na trati Bratislava – Komárno. Od 1. októbra na traťovom úseku Bratislava hl. st. – Dunajská Streda bude jazdiť v pracovných dňoch počas celého dňa 22 párov vlakov.

„Z toho v špičke bude jazdiť 10 párov vlakov. V sedle tu bude premávať aj naďalej 12 párov vlakov,“ priblížil Kováč. Do soboty do polnoci jazdilo na úseku v pracovných dňoch 30 párov vlakov, z toho v špičke 18 párov a v sedle 12 párov spojov.

Presun rušňovodičov

„Aby sa zmena dotkla cestujúcich čo najmenej, ZSSK zabezpečila aj naďalej plynulú dopravnú obsluhu 16 rušňovodičmi z Humenného, ktorí sa pre prvú etapu elektrifikácie trate Bánovce nad Ondavou – Humenné presunuli na západné Slovensko,“ uviedol hovorca národného dopravcu.

Ako dodal, títo rušňovodiči budú na tejto linke jazdiť minimálne do odovzdania trate spomínanému novému dopravcovi. K nemu prešlo na zácvik 25 rušňovodičov ZSSK, čo situáciu neuľahčilo.

Vylúčená železničná doprava

Výluka v úseku Komárno – Veľký Meder bude trvať od 2. do 9. októbra. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) tam budú vykonávať menšie rekonštrukčné práce, ktoré vylúčia železničnú dopravu. Vybrané vlaky budú na tomto úseku nahradené autobusovou dopravou. Výluka na úseku Podunajské Biskupice – Bratislava od 23. októbra súvisí so začatím výstavby Terminálu integrovanej osobnej dopravy Vrakuňa.

„V rámci tejto zmeny bude na úseku Bratislava hl. st. – Dunajská Streda zavedený denný hodinový takt vlakov, v čase dopravnej špičky v pracovných dňoch bude dopravná obsluha zahustená na 30-minútový takt,“ upozornil Kováč. Všetky vlaky budú vychádzať z bratislavskej hlavnej stanice. Na úseku Dunajská Streda – Komárno sa dopravná obsluha nezmení.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Tomáš Kováč
Firmy a inštitúcie Leo ExpressÖBB Österreichische BundesbahnenŽeleznice Slovenskej republiky (ŽSR)ZSSK Železničná spoločnosť Slovensko