Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa aj v tomto roku zapojila do celonárodnej kampane Do práce na bicykli, ktorá je najväčšou iniciatívou na podporu udržateľnej dopravy na Slovensku. Samotná výzva odštartovala 1. júna a potrvá do 30. júna, pričom tímy sa môžu registrovať do 7. júna.
ZSSK sa zapája už siedmy rok v poradí
Ako informovala riaditeľka odboru komunikácie ZSSK Jana Pôbišová, spoločnosť sa do kampane zapája už siedmy rok v poradí. Počas celého júna budú 2- až 4-členné tímy zamestnancov ZSSK dochádzať do práce vlakom, na bicykli, pešo alebo MHD.

K Jadranu cestovalo vlakom v tejto sezóne už viac ako 1 500 ľudí, spoj premáva až trikrát týždenne
Cieľom je podporiť zdravý životný štýl a zároveň znížiť uhlíkovú stopu. „Každoročne sa kampane zúčastňuje vyše 200 zamestnancov ZSSK, čo spoločnosti pravidelne zabezpečuje miesto medzi top 5 firmami,“ uviedol Pôbišová.
Kampaň je každý rok trochu iná
Vlani sa do kampane zapojilo 273 zamestnancov v 84 tímoch, pričom dopravca získal prvenstvo v kategóriách najviac ušetreného CO₂ a najviac prejdených kilometrov verejnou dopravou.
„Kampaň je u nás každý rok trochu iná. Na začiatku vyhodnocujeme, čo fungovalo a čo treba zmeniť. Pridali sme vlastné interné súťaže, vytvorili sme štatistiky, ktoré priebežne zdieľame, aby sme udržali motiváciu a vydržali si celý mesiac evidovať jazdy,“ uviedol interný koordinátor Lukáš Riha.

Do Splitu, do Álp aj do Viedne. ZSSK ponúka v lete možnosti cestovania po Európe
ZSSK ocení všetkých účastníkov darčekom, najlepších jednotlivcov a tímy odmení cenami bez ohľadu na zvolený druh dopravy. Spoločnosť okrem interných odmien venuje do žrebovania kampane hlavnú výhru – ročný sieťový lístok 1. triedy v hodnote 1 060 eur. Lístok umožňuje neobmedzené cestovanie všetkými vlakmi ZSSK na Slovensku, pričom podmienkou výhry je, že účastník musí dochádzať do práce verejnou dopravou.