Zvolenskí mestskí poslanci uprednostňujú pri riešení rýchlostnej cesty R2 niektorý zo severných variantov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Rýchlostná cesta R2, Zvolen, Lučenec
Výstavba rýchlostnej cesty, ktorá by zabezpečila prepojenie existujúcej rýchlostnej cesty R1 a rozostavanej R2 smerom na Lučenec a Košice. Foto: ilustračné, www.facebook.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Zvolenskí mestskí poslanci odmietajú výstavbu rýchlostnej cesty R2 z východu na západ mesta, popod Lučeneckú cestu v tzv. bledomodrom variante, ktorý vyšiel ako najvhodnejší v rámci posudzovania vplyvov na životné prostredie EIA.

Na pondelkovom rokovaní mestského zastupiteľstva o tom rozhodli s tým, že jednoznačne uprednostňujú niektorý zo severných variantov rýchlostnej cesty R2. V tomto zmysle zaviazali konať primátora Vladimíra Maňku. Ide o prepojenie existujúcej rýchlostnej cesty R1 a rozostavanej R2 smerom na Lučenec a Košice.

Nedoriešený bledomodrý variant

Obyvatelia mestskej časti Sekier majú obavy, že bledomodrý variant popod Lučeneckú cestu nie je doriešený. Povedal to poslancom Peter Kašša z odboru územného plánovania s tým, že v stanovisku mesta sa nevyjadrovali ani proti, ani pre konkrétny variant, ale žiadali niektoré otázky dovysvetliť.

Ale uviedli sme všetky stanoviská komisií, ktoré boli z verejného prerokovania,“ uviedol Kašša s tým, že zúčastnené strany získali stanoviská, v ktorých odborné komisie mesta odporúčajú severné varianty a neodporúčajú bledomodrý variant.

Podľa Kaššu je však v tejto fáze predčasné vylučovať niektorý variant.

Najhorší je žiaden variant

Podľa poslanca Jána Beljaka je najhorší variant žiaden variant.

To, čo nás vo Zvolene čaká najbližšie roky, bude veľmi, veľmi zlé, lebo sa ide spustiť ďalší úsek zanedlho Kriváň – Mýtna. Tým pádom to spojenie severo-južné bude ešte vo väčšej miere využívať kamiónová doprava,“ popísal poslanec a dodal, že sa to jednoducho riešiť musí.

Určite budem konať v tom, aby sa to podarilo presadiť medzi strategické investície preto, lebo to môže urýchliť výstavbu,“ konštatoval primátor mesta Vladimír Maňka, ktorý upozornil, že v tej správe EIA o posudzovaní vplyvov na životné prostredie je napísané šesť rokov príprava a tri roky výstavba.

Stanovisko EIA

Z minuloročného stanoviska EIA vyplýva, že najvhodnejšie pri posudzovaní variantov vyšiel „bledomodrý“ variant cez Lučeneckú cestu vo Zvolene oproti červenému popri kúpeľnom meste Sliač.

Podľa správy o predbežných výsledkoch posudzovania je v rámci bledomodrého variantu najproblematickejší úsek trasy cez Môťovú, ktorý má byť riešený od hotela Tenis po areál Bučiny zapustením rýchlostnej cesty R2 pod terén do tunela.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ján BeljakVladimír Maňka