Na Hrebienku zisťujú názory návštevníkov, domácich aj pracujúcich v rámci projektu Doma v Tatrách

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Vysoke tatry.jpg
Foto: Shell

Na Hrebienku vo Vysokých Tatrách už odštartovali prieskum v rámci projektu s názvom Doma v Tatrách. Jeho cieľom je moderným a interaktívnym spôsobom spoznať názory návštevníkov, pracujúcich a domácich obyvateľov na rozvoj tatranského regiónu.

Zisťujú dopady cestovného ruchu

Pokračovať bude počas nasledujúcich týždňov na viacerých miestach.

Dopady cestovného ruchu v Tatrách je potrebné identifikovať a hľadať nové prístupy, ako ich zmierňovať tak, aby netrpela príroda, územie a ani domáci obyvatelia,“ vysvetlila kurátorka a kreatívna riaditeľka projektu Majka Tkáčiková, ktorá má za sebou už prieskumy verejnej mienky zo španielskych miest ako je Barcelona či Santander.

Pribúda ubytovacích zariadení

Nad koordinovaným rozvojom a riešením budúcnosti tatranského regiónu sa intenzívne zamýšľajú aj podtatranské obce. Práve do nich sa podľa starostu obce Veľká Lomnica (okres Kežmarok) Petra Dudu za posledné roky intenzívne a prirodzene presúva turizmus. Ubytovacie zariadenia tam výrazne pribúdajú.

V poslednej dobe ale vnímame veľmi rôznorodé pohľady na rozvoj podtatranského územia i mimo ochranného územia Tatranského národného parku. Vieme, že našou úlohou je koordinovať rozvoj, no ozývajú sa i iné názory, že rozvoj je nepotrebný. Preto chceme poznať názory návštevníkov, domácich obyvateľov a zároveň i pracujúcich v regióne, čo vlastne reálne potrebujú,“ poznamenal starosta.

Tatry nie sú len plesá a štíty

Projekt je podľa Tkáčikovej o vzájomnom rešpekte ľudí a prírody, ľudí medzi sebou, ale aj o rešpekte urbanizmu k územiu národného parku a architektúre.

Je o Tatrách a o tom, že Tatry bez domácich a bez cestovného ruchu nemôžu fungovať. Je o tom, že Tatry nie sú len tatranské plesá, štíty, lanovky, zjazdovky a hotely,“ tvrdí organizačný tím projektu.

S projektom sa záujemcovia stretnú v priebehu nasledujúcich mesiacov na dvoch miestach, ako aj online na stránke projektu. Na Hrebienku očakávajú do nedele 21. augusta stovky respondentov spomedzi návštevníkov Tatier a turistov.

Prieskum aj v iných častiach Tatier

O dva týždne neskôr, v dňoch 1. až 4. septembra, budeme realizovať anketový prieskum v mestskom parku v Tatranskej Lomnici, kde predpokladáme vysokú účasť domácich obyvateľov a zamestnancov v cestovnom ruchu,“ upresnil koordinátor anketového prieskumu Juraj Chovaňák, ktorý sa venuje viacerým rozvojovým projektov v oblasti cestovného ruchu a marketingu Vysokých Tatier.

Výsledky tohto prieskumu budú postupne zverejňovať a použité materiály budú súčasťou pripravovanej výstavy vo viacerých kultúrnych inštitúciách.

Partnermi projektu sú oblastné organizácie cestovného ruchu Región Vysoké Tatry, Vysoké Tatry Podhorie a Dovolenka na Slovensku – Dobrý nápad. Projekt realizujú s podporou Ministerstva dopravy a výstavby SR.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SR