Kým v súčasnosti sa vo Vysokých Tatrách snažia počet áut eliminovať, na začiatku 20. storočia to bolo opačne. Automobilová doprava ešte nebola masová a Tatrami prechádzalo len pár kusov vozidiel.
Ako ďalej pre agentúru SITA vysvetlil automobilový historik a univerzitný pedagóg Mikuláš Jančura, autá boli doménou vyšších sociálnych vrstiev, ich ceny boli veľmi vysoké a spájali sa skôr s automobilovou turistikou a športom. Až spolu s masívnejším rozvojom cestovného ruchu v druhej polovici 20. storočia prišla snaha čo najlepšie sprístupniť Tatry automobilom.
Prvý trolejbus v roku 1904
Vysoké Tatry boli aj na prelome storočí veľmi lákavou destináciou. Turizmus tu začal podľa Jančuru prekvitať už na konci 19. storočia po zavedení Košicko-bohumínskej železnice, rozvoji infraštruktúry hotelovej siete, a prispeli k tomu aj tatranské železnice.
V auguste 1904 začal v Rakúsko-Uhorsku premávať prvý trolejbus, a to omnibus vo Vysokých Tatrách. Prechádzal traťou Poprad – Veľká – Veľký Slavkov – Starý Smokovec.
Medvede v Tatranských Matliaroch už nebudú ohrozovať obyvateľov pri vyhadzovaní odpadu, umiestnia tam zabezpečené kontajnerové stojisko
„Tatry predstavovali exponovanú lokalitu. Prvé zmienky o automobiloch sú z roku 1900, keď sa tu s nimi robili rôzne skúšky. Za jednou bol napríklad knieža Hohenlohe a máme aj zmienku o jednej jazde z Rakúska cez Považie, Tatry a do Přemyslu v dnešnom Poľsku, ktorá sa uskutočnila v auguste 1900,“ vysvetlil pre SITA historik dopravy Považského múzea v Žiline Peter Šimko. Automobily patrili v tom čase zväčša šľachticom, ktorí Tatry navštevovali, organizovali tam rôzne automobilové túry alebo preteky.