Zelená linka má u ľudí úspech, ministerstvo životného prostredia ju plánuje budúci rok zlepšiť

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Zelená linka, callcentrum
Foto: ilustračné, Gettyimages

Ministerstvo životného prostredia SR (MŽP SR) plánuje v druhom roku fungovania Zelenej linky posilniť jej činnosť. Pre agentúru SITA to uviedol Michal Cákoci z odboru komunikácie MŽP SR.

Výsledky činnosti linky chce envirorezort v druhom roku zlepšiť zapojením investigatívneho tímu reportérov alebo využívaním možností sociálnych sietí.

Tisícky podnetov

„Koncepcia Zelenej linky sa formovala postupne s charakterom podaní. Pre veľký záujem zo strany občanov sa vytvorila štruktúra call centra. V prvom roku činnosti Zelenej linky sa MŽP sústreďovalo na jej vybudovanie, stabilizáciu a zapojenie verejnosti. V druhej etape MŽP pripravuje posilnenie činnosti a výsledkov Zelenej linky ďalšími prostriedkami,“ uviedol pre agentúru SITA Cákoci.

Počas prvého roku fungovania prijala Zelená linka 2 500 podaní od občanov. Od januára 2021 zaznamenali jej pracovníci 1 025 podaní.

V 565 tohtoročných prípadoch skončilo podanie poskytnutím informácie občanovi, ďalších 460 podaní skončilo zaevidovaním podnetu, ktorým sa ďalej zaoberali príslušné orgány. Celkovo 314 podnetov bolo aj úspešne vyriešených.

Čo je Zelená linka?

Zelená linka MŽP funguje v pracovných dňoch od 8:00 do 16:00. Jej tím tvorí viac ako 23 ľudí, medzi nimi päť právnikov a 18 doktorandov práva.

Linka slúži na zaznamenávanie podnetov od občanov v súvislosti s environmentálnou kriminalitou či poskytovaním informácií súvisiacich so životným prostredím.

Verejnosť ju môže kontaktovať prostredníctvom telefónneho čísla 0800 144 440 alebo e-mailom na adrese zelena.linka@enviro.gov.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Michal Cákoci
Firmy a inštitúcie MŽP Ministerstvo životného prostredia SRSITA Slovenská tlačová agentúra a.s.