Zväz pekárov kritizuje Lidl za odmietnutie zaplatenia výrobných nákladov, poukázal na dobré tržby reťazca

Lidl, Danubia
Foto: Lidl

Slovenský zväz pekárov, cukrárov a cestovinárov (SZPCC) tvrdí, že Lidl odmietol akceptovať zvýšené odbytové ceny a dodávateľom chleba a pečiva tak nezaplatil oprávnené výrobné náklady.

Obchodný reťazec argumentuje tým, že chce zabezpečiť čo najmenší dopad inflácie na peňaženky zákazníkov.

Pekári len nepredávajú

„Na jednej strane sa pekári z médií dozvedeli o deklarácii o prejave dobrej vôle vo veci udržania cenovej stability potravín, ktorá vznikla na pôde ministerstva pôdohospodárstva v spolupráci so Slovenskou alianciou moderného obchodu, ktorej členom je aj Lidl. Na strane druhej tá istá spoločnosť Lidl, obchodník s najvyššími tržbami spomedzi všetkých obchodných reťazcov na Slovensku, explicitne odmietol oprávnenú požiadavku niektorých dodávateľov chleba a pečiva o navýšenie odbytových cien. Takýto postoj je v úplnom rozpore so spomínanou deklaráciou. Pekári len nepredávajú, ale reálne potraviny vyrábajú a na to potrebujú suroviny, energie a samozrejme zamestnancov,“ skonštatoval predseda predstavenstva SZPCC Milan Lapšanský v tlačovej správe.

Slovenský reťazec v roku 2020 dosiahol tržby presahujúce 1,5 miliardy eur. Aj keď ide o jeden obchodný reťazec, jeho tržby sú ročne podľa SZPCC trojnásobne väčšie ako tržby celého sektora výroby pečiva a múčnych výrobkov.

Najpredávanejší chlieb stúpol o 14 percent

„Za predošlých šesť mesiacov sme vo vyšších nákupných cenách zohľadnili stúpajúce vstupné náklady všetkým pekárom, ktorí nám dodávajú svoje výrobky. Inak povedané, každý z nich dostal priplatené v porovnaní s predošlou zmluvou. K aktuálnym a stále prebiehajúcim rokovaniam nebudeme poskytovať žiadne ďalšie informácie, nakoľko tak nikdy nerobíme a považujeme to za korektný prístup. Rozhodne sme však nikdy nepovedali, že nezaplatíme ani oprávnené výrobné náklady. Robíme všetko pre to, aby slovenský zákazník v súčasnej náročnej dobe s vysokou infláciou cítil čo najmenší dopad na svoju peňaženku. Pri vyjednávaní vo všeobecnosti zohľadňujeme náklady všetkých dodávateľov a tiež ich relevantnosť,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák.

Podľa jeho slov nákupná cena za najpredávanejší chlieb je už teraz vyššia o 14 percent než za akú sú schopní a ochotní dodávať porovnateľný výrobok českí pekári pre český trh. Slovenským dodávateľom za výrobky v predošlom obchodnom roku Lidl Slovenská republika zaplatil 380 miliónov eur, čo predstavuje medziročný nárast o 18 percent.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Milan LapšanskýTomáš Bezák
Firmy a inštitúcie LidlMPRV Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SRSAMO Slovenská aliancia moderného obchoduSlovenský zväz pekárovSlovenský zväz pekárov cukrárov a cestovinárov