BRATISLAVA 4. septembra (WEBNOVINY) – Príprava na vybudovanie a prevádzku elektronického predaja diaľničných známok pre automobily do 3,5 tony sa začala. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) a mýtna spoločnosť SkyToll, a.s. uzavreli zmluvu o poskytovaní služby výberu a evidencie úhrady diaľničných známok za užívanie vymedzených úsekov ciest. Zmluva bola zverejnená v piatok v Centrálnom registri zmlúv a účinná je od 5. septembra.
Skúšobná prevádzka služby, predpredaj diaľničných známok a úvodná informačná kampaň by sa podľa časového harmonogramu mali začať po štyroch mesiacoch od účinnosti zmluvy, teda začiatkom januára budúceho roka.
O víťazovi rozhodla elektronická aukcia
NDS bude uhrádzať SkyToll-u za poskytovanie služby 2,78 percenta z príjmov z predaja diaľničných známok až v etape prevádzkovania systému. SkyToll uspel v novom tendri na elektronizáciu predaja známok spomedzi troch uchádzačov, na druhom mieste skončilo združenie so Slovenskou poštou, a.s. a na treťom skupina so spoločnosťou Italmarket Slovakia, a.s.
O víťazovi rozhodla až elektronická aukcia. Príjmy z predaja diaľničných nálepiek v minulom roku dosiahli vyše 56 miliónov eur bez dane (67,2 milióna eur vrátane dane) a v prvom polroku tohto roka 42,2 milióna eur bez dane (50,6 milióna eur s daňou).
Predpokladaná cena zákazky bola 30,8 milióna eur bez dane, resp. 36,96 milióna eur vrátane dane. Poskytovanie služby bude trvať 67 mesiacov, teda päť rokov a sedem mesiacov. V predpokladanej hodnote je zahrnutá aj opcia na predĺženie zmluvy o 36 mesiacov za 12,4 milióna eur bez dane (14,88 milióna eur s daňou).
Elektronické známky kúpite na stovkách miest
Poskytovateľ služby zodpovedá za návrh, vybudovanie, financovanie a prevádzku/údržbu počas trvania zmluvného vzťahu. Počas tohto obdobia bude vlastníkom všetkých relevantných komponentov potrebných na poskytovanie služby s výnimkou niektorých.
SkyToll má predložiť NDS projektový plán do siedmich dní od účinnosti zmluvy. Funkčný test konceptu navrhovaného riešenia sa má začať do 15 dní a ukončiť do 21 dní. Skúšky služby majú trvať dva týždne a skončiť do štyroch mesiacov, čím sa ukončí etapa vybudovania služby a začne sa etapa prevádzkovania.
Informačná kampaň a predpredaj známok sú plánované na jeden mesiac. Skúšobná prevádzka služby má trvať šesť mesiacov a skončí sa najskôr po odstránení všetkých chýb a nedostatkov. Etapa prevádzkovania služby je plánovaná na 61 mesiacov a etapa ukončenia služby na dva mesiace. Elektronické známky bude možné kúpiť najmenej na dvesto predajných miestach.