BRATISLAVA 15. mája (WEBNOVINY) – Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal sa v piatok na stretnutí so zástupcami Asociácie vonkajšej reklamy dohodol na vytvorení systému umiestňovania reklamy a sprehľadnení podmienok, kde sa môže nachádzať.
Zároveň sa s asociáciou dohodol na vytvorení pracovnej skupiny, ktorej úlohou bude pripravovať konkrétne návrhy ako odstrániť nelegálnu reklamu a znížiť počet registrovaných plôch. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa primátora hlavného mesta Ivana Skokanová.
Bratislava mení cestovné poriadky, pribudnú nové autobusy
Starý most dostáva novú tvár, začali s náterom i chodníkmi
Projekt Šafko je obeťou politickej kampane, tvrdia autori
Cieľom je vypracovanie koncepcie
Mesto pripravuje passport reklamných zariadení, analyzuje zmluvné vzťahy s reklamnými spoločnosťami a kontroluje zariadenia umiestnené na pozemkoch mesta. Na základe passportizácie bude jasné, koľko reklamných nosičov sa na území mesta nachádza, ktoré plochy nie sú umiestnené legálne a v ktorých prípadoch tak začnú konanie o odstránení stavieb.
Cieľom je tiež vypracovanie koncepcie, kde a aké reklamné zariadenia bude možné v Bratislave umiestňovať či aký formát reklamy je pre danú lokalitu vhodný. Dôležitá pri odstraňovaní zariadení, ktoré nemajú platné povolenie, bude tiež spolupráca mesta a mestských častí a ich stavebných úradov.
„Umiestnenie nelegálnej reklamy je vlastne krádež verejného priestoru, ktorý má patriť všetkým Bratislavčanom,“ povedal primátor Nesrovnal. Passportizácia je jedným z plánovaných krokov mesta, ako dať umiestňovaniu reklamy v Bratislave systém.
Príde aj na veľké reklamné zariadenia
Vedenie mesta preto požiadalo o súčinnosť pri dodatočnom nepovoľovaní reklamných stavieb aj stavebné úrady v jednotlivých mestských častiach a zrušilo povolenie reklamným trojnožkám, ktorých sa na pozemkoch hlavného mesta nachádza až 428.
V najbližšom čase sa mesto chystá vysporiadať aj s veľkými reklamnými zariadeniami. „Reklama v určitej miere do mesta patrí. Avšak v únosnej miere a na miestach, kde je to vhodné. Musíme si uvedomiť, že spokojní musia byť iba Bratislavčania, veď oni v meste žijú. S vizuálnym obrazom Bratislavy momentálne spokojní nie sú,“ vysvetlil svoj postoj primátor a dodal, že absolútne nekontrolovaný nárast reklám na každom kroku spôsobuje, že sa úplne ničí dojem z mesta a ľudia sú na to oprávnene alergickí.