NEW YORK 27. septembra (WEBNOVINY) – Americký výrobca športového oblečenia a obuvi Nike v uplynulom štvrťroku zaznamenal výrazný nárast objemu predaja v severnej Amerike a Európe.
Spoločnosť tak vo štvrtok mohla ohlásiť obchodné výsledky, ktoré boli lepšie, než sa očakávalo.
Obrat výrobcu v jeho prvom finančnom štvrťroku, ktorý sa skončil v auguste, v severnej Amerike narástol o 9 %. V západnej Európe, kde mnohí iní výrobcovia bojujú so zníženým dopytom, objem predaja stúpol o 8 %.
Na čínskom trhu firma naopak zaznamenala pokles predaja o 3 %, spôsobený intenzívnym konkurenčným bojom, v ktorom sú hlavnou zbraňou ceny, a s tým spojený vysoký objem zásob tovaru. Aj v tomto regióne však Nike registruje nárast objednávok s termínom dodania v nasledujúcich mesiacoch.
Vďaka nižším cenám bavlny a menšiemu objemu poskytnutých zliav hrubá marža Nike stúpla o 1,2 percentného bodu na 44,9 % predaja.
Celkový obrat spoločnosti tak medziročne narástol o 7,7 % na 6,97 mld. USD a zisk stúpol o 37,6 % na 780 mil. USD. To príjemne prekvapilo analytikov, ktorí počítali s menšou ziskovosťou. Hodnota akcií Nike v reakcii po skončení obchodovania stúpla o 5,7 % na 74,35 USD.
(1 EUR = 1,3499 USD)