BRATISLAVA 27. januára (WEBNOVINY) – Popredné slovenské e-shopy skutočne po Vianociach zľavili iba niečo vyše desatinu ponúkaného tovaru. Vyplýva to z analýzy vývoja cien spoločnosti Karsa Technologies, podľa ktorých reálne nižšiu cenu za tovar v januári ponúkli svojim zákazníkom pri 11,5 percent sledovaných produktov.
Na internete nájdeme aj opakované zľavy
V zľavovej politike slovenských internetových obchodov však nájdeme napríklad aj opakované zľavy, pri ktorých predajca pred Vianocami cenu navýši a po sviatkoch tovar ponúka za pôvodnú cenu s označením, že ide o zľavu. Takýchto prípadov narátala Karsa Technologies až 9 percent.
Spoločnosť monitorovala vývoj cien elektrospotrebičov a mobilných zariadení v ôsmich slovenských e-shopoch od 1. októbra 2014 až do polovice januára tohto roka. Ako skutočnú zľavu pritom označili prípady, kedy bola cena v januári o viac ako 5 percent nižšia než všetky ceny v sledovanom období. Pri takmer polovici tovarov pritom žiadne zníženie ceny po sviatkoch spoločnosť nezaznamenala. Na druhej strane však žiadna z monitorovaných kategórii nevykázala v januári zvyšovanie cien.
Zlacňovanie sa pritom týkalo najmä televíznej techniky
Skutočné zlacňovanie sa pritom týkalo najmä televíznej techniky, kde podľa analýzy Karsa Technologies zlacnelo až 27 percent ponúkaných produktov. Nasledovali mobilné telefóny a flashdisky so 16 percent, respektíve 15 percent.
Naopak, žiadnej skutočnej zľavy sa spotrebitelia po Vianociach v slovenských e-shopoch nedočkali pri navigáciách, digitálnych kamerách, počítačových komponentoch či samotných osobných počítačoch.
Karsa Technologies je spoločnosť zameraná na riešenia pre online analýzu cien internetových predajcov.