STARÝ SMOKOVEC 11. apríla (WebNoviny.sk) – Tatranský ľadový dóm na Hrebienku vo Vysokých Tatrách navštívilo počas viac ako štyroch mesiacov približne 218-tisíc ľudí. Informovala o tom Lenka Maťašovská, výkonná riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Vysoké Tatry, podľa ktorej sa dóm stal po tretíkrát top atrakciou zimnej sezóny.
„Podarilo sa nám naplniť cieľ, ktorý sme si stanovili, a teda prekonať hranicu 200-tisíc návštevníkov. V dóme sa tiež uskutočnilo päť svadieb, jedny oficiálne zásnuby a podľa našich informácií aj niekoľko neoficiálnych. Okrem toho každú nedeľu v Tatranskom dóme boli koncerty, ktoré boli pre verejnosť bezplatné, tešili sa veľkej návštevnosti a veľkej obľube.“ uviedla pre agentúru SITA. Zimná atrakcia bola verejnosti prístupná 137 dní, od 26. novembra do nedele 10. apríla. Teraz je uzatvorená, chladenie v nej vypli a začína sa s jej demontážou.
Tatranský dóm sa nám netopil
Podľa Maťašovskej sú Tatranci s návštevnosťou ľadového chrámu spokojní, sezónu hodnotia ako veľmi dobrú. „Aj napriek tomu, že zima nebola taká pravá a teploty boli skôr plusové, Tatranský dóm sa nám netopil, a to vďaka chladeniu, ktoré tam bolo inštalované,“ povedala.
Hoci teploty vo vnútri boli aj počas dňa pod nulou, podľa jej slov boli aj také dni, keď počet návštevníkov vo vnútri museli obmedziť.
Pri vyšších teplotách ich do dómu púšťali v menších počtoch, aby sa teplota vnútri nezvyšovala. Vďaka jedinečnému dómu sa však podľa Maťašovskej Vysoké Tatry zviditeľnili doma na Slovensku, ale aj v Česku, Poľsku, Maďarsku, Veľkej Británii i v Pobaltí.
Hlavným architektom atrakcie bol Adam Bakoš
Ľadový dóm v barokovom štýle vybudovalo za dva týždne sedem sochárov, použili naň takmer 70 ton ľadu privezeného z poľského mesta Wroclaw. Novinkou boli zamrznuté kvety v ľade, ktoré zdobili jeho piliere.
Autorom a hlavným architektom atrakcie bol tento rok slovenský sochár Adam Bakoš zo Spišskej Novej Vsi, ktorý bol úspešný aj na neoficiálnych majstrovstvách sveta v tesaní ľadových sôch Tatry Ice Master.
Pre porovnanie – počas zimnej sezóny 2014/2015 navštívilo Tatranský ľadový dóm 165-tisíc návštevníkov. „Máme za sebou tretí rok a sme milo prekvapení, že o Tatranský ľadový dom je z roka na rok väčší a väčší záujem. Ľudia sú ochotní cestovať aj niekoľko hodín, aby sa prišli pozrieť do nášho ľadového kráľovstva,“ uviedla Maťašovská, podľa ktorej sa dóm na Hrebienku stal symbolom Tatier.
„Je to atrakcia, ktorá je s nimi spätá, urobíme všetko pre to, aby vyrástol aj počas ďalšej zimnej sezóny, v novembri 2016. Pripravujeme niekoľko prekvapení a dóm bude opäť nejakým spôsobom iný,“ dodala.