Dočasne sa obmedzí doprava v okolí Bratislavy, kde ostane v prímestskej doprave v okolí 1-hodinový takt vlakov, ktorý je počas dopravnej špičky zahustený na 30-minútový interval medzi vlakmi.
Národný dopravca v spolupráci s rakúskymi Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) bude trať obsluhovať minimálne dva roky, následne sa vyberie nový prepravca.
Národný dopravca k tomuto kroku pristupuje z dôvodu výrazného zníženia dopytu po doprave s cieľom umožniť zákazníkom vo vlaku vybrať si vhodné miesto na sedenie individuálne.
Investíciu na tri roky plánuje národný vlakový osobný dopravca financovať z prostriedkov Európskej únie cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. Vozne budú určené prioritne pre Košický a Prešovský kraj.
Železničiari sa tešia zvýšenému záujmu Slovákov o cestovanie vlakom. Vlani prepravili viac ako 77-miliónov cestujúcich, viac ako polovicu z nich tvoria platiaci zákazníci.
Do pilotnej prevádzky sa tak dostáva prvý reštauračný vozeň, ktorý okrem absolútne nového jedálneho lístka prináša celkom nový moderný koncept služieb.
Železničiari sa snažia dostať ľudí do vlaku. Opatrenia na podporu využívania verejnej dopravy sa síce prejavujú, progres je však zatiaľ veľmi pomalý. Pozrite si, akými opatreniami sa snaží vedenie ZSSK zlepšiť kvalitu cestovania a čo všetko sa za posledné roky podarilo zmeniť.