Bez rýchlociest a diaľnic slovenské regióny vrátane Zemplína strádajú, lebo investori sa tam nehrnú, práce je málo a obyvatelia sú nútení migrovať za lepšími príležitosťami.
Podľa štátneho tajomníka ministerstva dopravy Jaroslava Kmeťa je síce dôležité dodržiavať bezpečnostné postupy, ale v týchto dňoch treba minimalizovať akékoľvek riziko nákazy ďalších osôb.
Pre rezort dopravy očakával štátny tajomník ministerstva Jaroslav Kmeť v budúcoročnom štátnom rozpočte viac peňazí, keďže veľký investičný dlh ťaží železnice i cesty.
Aktuálna pomoc je podľa prevádzkovateľov nedostačujúca a len ťažko dosiahnuteľná. Ministerstvo dopravy plánuje predstaviť schému pomoci pre cestovný ruch v utorok.
Národný dopravca v spolupráci s rakúskymi Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) bude trať obsluhovať minimálne dva roky, následne sa vyberie nový prepravca.
Podľa ministra Andreja Doležala v návrhu štátneho rozpočtu na budúci rok nie je dostatok financií na to, aby sa dalo niečo zásadné zmeniť na aktuálnom stave slovenských železníc.