Zvyšovanie platov pedagógov neprispelo k atraktivite učiteľského povolania, nereflektuje dostatočne situáciu na trhu práce a neodráža rast životných nákladov a spotrebiteľských cien v uplynulom období.
„Všetky finančné prostriedky určené pre asistentov používa naša škola výlučne na ich mzdy a odvody,“ hovorí riaditeľka Základnej školy Mateja Bela v Šamoríne Magdaléna Vajasová.
Časová dotácia pre druhý povinný cudzí jazyk dve hodiny týždenne je len minimum, školy si môžu zvoliť väčší počet hodín, hovorí ministerska školstva Martina Lubyová.
„Som veľmi rada, že mám tú česť otvárať školský rok práve na tejto Základnej škole Beňovského v Dúbravke, lebo je to možno posledný rok, keď mám šancu otvárať školský rok ako ministerka a povedala som si, že ho otvorím na svojej škole,“ povedala ministerka školstva Martina Lubyová.
Na jeden inzerát práce učiteľa zareaguje iba 6,4 uchádzača. Je to výrazne nižšie číslo, ako je napríklad všeobecný priemerný počet reakcií na ponuku na Profesia.sk.
Hodinu otázok, na ktorej v poslaneckých laviciach sedeli študenti Detskej univerzity Komenského (DUK), viedol podpredseda parlamentu za Most-Híd Béla Bugár.
Právomoc ministerstva školstva rozhodnúť o pridelení, resp. o nepridelení finančných prostriedkov pre inštitút asistenta učiteľa spôsobuje neistotu pre riaditeľov škôl i pre rodičov, tvrdí Remišová.
Poslanec Národnej rady SR a tímlíder strany Sloboda a Solidarita (SaS) pre školstvo Branislav Gröhling v rozhovore pre agentúru SITA uviedol, že dnes nefungujú základné veci v rámci školstva.