Dodávatelia energií síce nezabezpečujú fyzickú dodávku elektriny a ani stabilitu elektrizačnej sústavy, avšak správnymi predikciami a kontrahovaním elektriny na jednotlivé obdobia zásadne prispievajú k stabilite sústavy a trhu.
Zákaznícke centrum SSE v Čadci je otvorené každý pracovný deň od 8:00 do 15:00, pričom v pondelok a stredu môžu jeho služby využívať zákazníci až do 17:00.
Zákazníci, ktorí majú mesačný fakturačný cyklus a úhradu za mesiac január už realizovali, budú mať túto platbu započítanú vo vyúčtovacej faktúre za január.
Inštitút dodávateľa poslednej inštancie trvá najviac tri mesiace. Odberatelia majú teda tri mesiace na to, aby uzatvorili zmluvu s novým dodávateľom, ktorého si vyberú.
V porovnaní s obdobím pred piatimi rokmi je dopyt po zelených riešeniach niekoľkonásobný. V roku 2015 by pravdepodobne energetici s produktom zelená elektrina len ťažko uspeli.
Podomoví predajcovia energií si nedali “voľno“ ani počas aktuálnej koronakrízy. Niektorí dodávatelia energií hlásia sťažnosti svojich odberateľov na takzvaných energetických šmejdov.
Ak chceme ušetriť aj počas zimy, nemali by sme podľa energetikov svoje domovy prekurovať. S najväčšími dodávateľmi energií sme sa pozreli na to, aké chyby počas zimy robíme, a na čom by sme vedeli ušetriť.
Pre zákazníka môže byť skutočne nežiadúce, aby ho dnes navštívil podomový predajca. Zvlášť, ak to vopred neoznámi, čo zvyčajne títo predajcovia nerobia, myslí si Východoslovenská energetika.
Stredoslovenskí energetici otvárajú pre svojich odberateľov zákaznícke centrá v Žiline, Martine, Banskej Bystrici, Lučenci, Prievidzi, Dolnom Kubíne, Zvolene, Považskej Bystrici a Liptovskom Mikuláši.
Domácnosti počas koronakrízy spotrebujú viac energií. Pri elektrine to je zhruba o 10 % viac, pri plyne približne o 7 % viac. Opačná situácia je pri priemyselných odberateľoch. Pri nich dodávatelia energií evidujú pokles spotreby energií od 10 do 20 %.