Zdĺhavý tender Železníc Slovenskej republiky na modernizáciu železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica Slovenska a Česka pred uzavretím zmluvy s vybraným zhotoviteľom ešte skontroluje Ministerstvo dopravy a výstavby SR.
Súčasná situácia na Slovensku v súvislosti so šírením respiračného ochorenia COVID-19 má podľa Železníc Slovenskej republiky hlavne vplyv na dopravné výkony v osobnej a nákladnej železničnej doprave, čo spôsobuje zhoršenie výsledku hospodárenia spoločnosti.
Nová železnica medzi Bratislavou a Kútmi je v nedohľadne. Projekt za stovky miliónov eur, ktorý mal byť ukončený v tomto roku, ešte stále nemá svojho zhotoviteľa.
Po novom sa cestujúci na trati medzi Žilinou a Bratislavou budú môcť rozhodnúť medzi vlakmi štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko a vlakom súkromného dopravcu RegioJet.
Slovensku hrozí, že príde o stovky miliónov eur schválených v Bruseli na modernizáciu železničnej trate medzi Devínskou Novou Vsou, Kútmi až po česko-slovenskú hranicu, upozorňuje dopravný analytik z INEKO Ján Kovalčík. Projekt mal byť hotový do roku 2020, železničiari však ani dnes nemajú zhotoviteľa. Ide o zákazku s predpokladaným rozpočtom za vyše 305-miliónov eur bez DPH.