Národná diaľničná spoločnosť tretíkrát predĺžila lehotu na predkladanie a otváranie ponúk vo verejnej súťaži, z pôvodne 14. septembra najnovšie na 9. novembra.
Ministerstvo dopravy a výstavby pripravuje na budúci rok súťaže na vlakovú prepravu cestujúcich iba na troch menších regionálnych tratiach Bratislava – Komárno, Žilina – Rajec a Košice – Moldava nad Bodvou.
Liberáli tak reagovali na zámer ministerstva dopravy a výstavby vyhlásiť súťaž na prevádzku vlakov na trati medzi Bratislavou a Komárnom. Spoločnosti RegioJet totiž na uvedenej trase končí zmluva v roku 2020.
Predstavitelia strany Sloboda a Solidarita si podľa Národnej diaľničnej spoločnosti neuvedomujú, že vlastníctvo k pozemkom pre kompenzačné opatrenia nie je možné získať vyvlastnením.
Podľa liberálov doplácajú motoristi na ľudsky pochopiteľné opomenutie zákonnej povinnosti a platia neúmerne vysoké pokuty. Za každú omeškanú kontrolu zaplatia motoristi 165 eur, čiže za technickú aj emisnú kontrolu spolu 330 eur
Za novelu zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a ciest pre motorové vozidlá hlasovalo 87 poslancov, proti bolo 52 zákonodarcov a jeden sa zdržal. Vláda novelou reaguje na situáciu s prípravou výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy.
Cieľom novely bolo podľa nich reagovať na podnety nespokojných majiteľov motorových vozidiel, ktorým sú automaticky ukladané pokuty v prípade, že v zákonom stanovenom termíne vozidlo nepodrobia povinnej technickej a emisnej kontrole.
Na hlavnej domácej železničnej trati medzi Bratislavou a Košicami budú od 1. februára premávať štyri páry InterCity vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko.
Poslanci Miroslav Ivan, Milan Laurenčík, Martin Klus a Jana Kiššová sa nazdávajú, že pokuty, ktoré sa v súčasnosti pohybujú vo výške 165 eur za nesplnenie každej z uvedených kontrol, sú najmä pre sociálne najslabších, ako aj pre väčšinu dôchodcov neprimerane vysoké a nezriedka aj likvidačné.
Zákon o miestnom poplatku za rozvoj umožní mestám a obciam všeobecným záväzným nariadením stanoviť poplatok v rozmedzí 10 až 35 eur za meter štvorcový podlahovej plochy nadzemnej časti.
Parlament schválil novelu zákona o diaľničnej známke. Motoristi zaplatia za jazdu bez úhrady známky pokutu 150 eur namiesto tristo eur. Prevádzkovatelia motorových vozidiel do 3,5 tony zaplatia sto eur pri úhrade pokuty do pätnástich dní.
Inštitút pre dopravu a hospodárstvo nesúhlasí s aktivitami ministerstva dopravy pri hľadaní riešenia pre nefunkčný systém automatickej kontroly elektronických diaľničných známok. Zásadne odmieta zvažovaný generálny pardon na pokuty za nezaplatenie poplatkov, ktoré len zlegalizujú dnešný stav a pomôžu neplatičom. Ministerstvo by malo oddeliť spájanie nefunkčnosti systému kontroly od vymáhania pokút.
Inštitút pre dopravu a hospodárstvo v súvislosti s posudzovaním projektu výstavby a prevádzky obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnej cesty R7 pripomenul, že koncesnú zmluvu mal podpísať predchádzajúci minister dopravy Ján Počiatek.