Predseda školských odborov uviedol, že stretnutie s ministrom neprinieslo očakávané výsledky, ktoré by sa dotýkali požiadaviek odborového zväzu a partnerských organizácií v školstve.
Odborový zväz a partnerské organizácie pôsobiace v školstve stoja za požiadavkami Deklarácie na podporu skvalitňovania podmienok a úrovne vzdelávania a vedy na Slovensku.
Ak by učitelia neboli odmeňovaní rovnako, hrozilo by nebezpečenstvo diskriminácie a zvyšovanie napätia, ktoré školstvu určite neprospieva, hovorí predseda školských odborov Pavel Ondek v súvislosti s nápadom zohľadňovať rozdielne životné náklady učiteľov vo veľkých a malých mestách.
Školské organizácie vyjadrujú nespokojnosť s nedostatočným finančným zabezpečením deklarovaných zmien, ktoré vláda uvádza vo svojom programovom vyhlásení.
Vláda plánuje medziročne zvyšovať verejné zdroje do výchovy a vzdelávania tak, aby celkový objem zvýšenia za volebné obdobie dosiahol dve miliardy eur.
Školský odborový zväz a signatári Deklarácie na podporu skvalitňovania podmienok a úrovne vzdelávania a vedy na Slovensku organizujú na utorok 19. apríla protestný pochod od Úradu vlády SR pred NR SR.
Ak sa nová vláda vo svojom programovom vyhlásení jednoznačne nezaviaže k tomu, čo chce so školstvom urobiť, ako to chce urobiť a dokedy to chce urobiť, potom vznikne legitímny priestor na prípadné nátlakové akcie, hovorí predseda odborového zväzu Pavel Ondek.
Členovia výboru prijali uznesenie, ktorým vyzvali všetky politické strany, aby deklarovali verejný záväzok prijať po voľbách Národný vzdelávací program na roky 2016 až 2020.
Ak vláda do 25. januára nenavrhne konkrétne opatrenia pre naplnenie učiteľských požiadaviek ešte v tomto volebnom období, učitelia vstúpia do neobmedzeného ostrého štrajku.
Minister školstva Juraj Draxler v utorok odborárov ubezpečil, že prvý návrh rozpočtu od ministerstva financií na zvýšenie platov vo výške 1,3 percenta je preňho rovnako neprijateľný a nemôže s ním súhlasiť.
Odborári v jednom z bodov petície žiadajú, aby sa financovanie a riadenie všetkých škôl a špeciálnych školských zariadení vrátilo do kompetencie ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu.