Organizácia na podporu cestovného ruchu Slovakia Travel očakáva, že otvorenie gastronomických prevádzok zimnú sezónu rozhýbe, ale cestovný ruch oživia len jasné informácie a podmienky.
Cestovný ruch na Slovensku má podľa nej za sebou ďalší ťažký rok, podmienky pre príjazdový turizmus boli obmedzené a často nepredvídateľné, pričom domáci a zahraničný cestovný ruch sa vyvíjal rozdielne.
Sezóna sa konečne rozhýbe
„Pri zahraničnom vidíme kontinuálny prepad od historicky najsilnejšieho roku 2019. Pripisujeme to najmä nejasným podmienkam cestovania na Slovensko. V roku 2021 sme prakticky nemali zimnú sezónu, preto som rád, že otvorením gastro prevádzok sa sezóna konečne rozhýbe,“ uviedol generálny riaditeľ Slovakia Travel Václav Mika.
Reštaurácie a gastro prevádzky majú povolené otvoriť interiéry, musia však obmedziť kapacitu na 50 percent
Zmeniť tento stav by v novom roku podľa neho mohli a mali jasné informácie a intenzívna kampaň v zahraničí o tom, za akých podmienok je možný príjazdový cestovný ruch, pokiaľ tomu bude pandemická situácia naklonená. Rovnako dôležité pre prežitie tohto odvetvia budú kompenzácie za uplynulé zatvorenie prevádzok a lockdown.
Smart turizmus
Domáci cestovný ruch vlani mal naopak z hľadiska letnej sezóny historicky najlepší rok. „Od vzniku našej organizácie v apríli sme sa sústredili na to, aby sme podporili záujem Slovákov o dovolenku v našej krajine. Naša kampaň bola plná faktov, prinášala tipy na letnú dovolenku v najsledovanejších formátoch v rádiu, v televízii, či v online priestore a vidíme, že zarezonovala,“ poznamenal šéf Slovakia Travel. Podľa neho aj u nás sa stáva trendom smart turizmus, teda presun od masového turizmu ku konkrétnym destináciám a zážitkom, a tým sa budú riadiť.
Slovakia Travel už spustila online kampaň na podporu zimnej sezóny postavenú na slogane Dovolenka na Slovensku, samé plusy a v susednom Česku pozýva na slovenské lyžiarske svahy lyžiarka Petra Vlhová.
Spustenie zimnej sezóny kvituje aj Slovakia Travel, na slovenské vleky pozýva tiež Vlhová
„Verím, že budú podmienky na to, aby sme mohli kampaň naplno spustiť nielen v Česku, ale aj v Poľsku a v Maďarsku. Turisti z týchto krajín sú pre nás stále kľúčoví, ale chceme sa sústrediť aj na hostí z Rakúska a Nemecka,“ dodal Mika.
V novom roku plánujú pokračovať v budovaní zahraničných zastúpení a vyťažiť aj z účasti na svetovej výstave EXPO v Dubaji, kde sa Slovensko prezentuje ako krajina s trvalo udržateľným turizmom, ktorý sa stal globálnym trendom.