Platobná disciplína klientov u firiem sa zhoršila

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Peniaze, mena
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič

BRATISLAVA 14. septembra (WEBNOVINY) – Firmy pôsobiace na Slovensku zaznamenali v poslednom roku zhoršenie platobnej disciplíny svojich klientov. V prieskume skupiny EOS a Inštitútu pre prieskum trhu Ipsos potvrdilo zhoršenie platobnej disciplíny 96 % oslovených spoločností. Faktúry pritom s oneskorením platia hlavne súkromní zákazníci. Podľa prieskumu bolo v tomto segmente uhradených načas zhruba 60 % faktúr. O niečo lepšiu platobnú morálku priznali spoločnosti v prípade firemných zákazníkov, kde sa načas uhradilo takmer 69 % faktúr. Pod oneskorenú úhradu faktúr sa podľa konateľa spoločnosti EOS Michala Šoltesa podpisuje predovšetkým neprecíznosť dlžníkov.

Výpadky platieb sa však na Slovensku vyskytujú pomerne zriedkavo. V segmente súkromných zákazníkov sa nedodrží zhruba 1,4 % faktúr a u firemných zákazníkov je to 2,2 % faktúr. So zhoršovaním platobnej disciplíny v budúcnosti pritom podľa prieskumu počíta polovica oslovených firiem.

Prieskum Platobné zvyklosti v Európe 2010 nezávislého Inštitútu pre prieskum trhu Ipsos a skupiny EOS sledoval platobné zvyklosti 2 200 spoločností v desiatich krajinách, vrátane Slovenska. Prieskum bol okrem iného zameraný aj na porovnanie likvidity slovenských firiem s likviditou spoločností v zahraničí. Prieskumu sa na Slovensku zúčastnilo 200 firiem s ročným obratom presahujúcim 4 mil. eur.

SITA

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať