BRATISLAVA 25. septembra (WEBNOVINY) – Slováci nakupovali v prvom polroku 2013 predovšetkým domáce potraviny.
Ich podiel v nákupných košíkoch tvoril až 59 percent. Informovala o tom zástupkyňa GfK Slovakia na utorňajšej konferencii k projektu Kvalita z našich regiónov Barbora Šlosárová.
Spoločnosť GfK Slovakia vykonala prieskum v období január až jún tohto roku na vzorke 1500 respondentov, pričom sledovali 3508 nákupných položiek.
Podiel domácich potravín v košíkoch Slovákov medziročne vzrástol o päť percent.
Ako z prieskumu ďalej vyplýva, najväčší podiel slovenských potravín je v kategórii základné potraviny, kde to bolo 75 percent. „Keď som dostala čísla z prieskumu spoločnosti GfK, musím povedať, že sa podarila dobrá vec,“ konštatovala autorka projektu Kvalita z našich regiónov Bohumila Tauchmannová.
Vzdelávací projekt sa zameriava na podporu predaja slovenských produktov. Zvýšiť záujem Slovákov o domáce potraviny sa snaží prostredníctvom kampaní a udeľovania ochrannej známky Kvalita z našich regiónov. Podľa autorky projektu je jeho cieľom povzbudenie národnej hrdosti a podpora makroekonomickej stability SR. „Ak by sme denne nakúpili o jedno euro viac v prospech domácich produktov, tak vieme denne všetci vytvoriť 300 pracovných miest,“ povedala Tauchmannová.
Na jeseň tohto roka v období od 14. októbra do 15 novembra odštartuje mediálna kampaň, ktorej cieľom bude okrem vzdelávania spotrebiteľa a podpory predaja domácich produktov aj budovanie občianskej spoločnosti. V budúcom roku sa projekt zameria na výchovu a vzdelávanie spotrebiteľa v oblasti kvality produktov s dôrazom na zdravie. Ochrannú známku dostanú tie stravovacie zariadenia, ktoré splnia kritéria z pohľadu percentuálneho zastúpenia surovín slovenského pôvodu pri príprave jedál.