Popularita Facebooku dramaticky klesá, americkí tínedžeri uprednostňujú YouTube

YouTube pravidelne používa až 85 percent amerických tínedžerov. Facebook sa za tri roky prepadol zo 71 na 51 percent.
Facebook, Youtube
Facebook vs YouTube Foto: SITA/AP, koláž WebNoviny.sk

BRATISLAVA 1. júna (WebNoviny.sk) – Americkí tínedžeri sa v pomerne výraznej miere odkláňajú od Facebooku a presúvajú svoju pozornosť k iným sociálnym sieťam a internetovým platformám.

Najpoužívanejšou službou medzi mladými Američanmi je v súčasnosti YouTube, za ním nasledujú Instagram a Snapchat, pričom Facebook je až s pomerne veľkým odstupom na štvrtom mieste. Vyplýva to z prieskumu amerického Pew Research Center, ktorý sa uskutočnil na vzorke 750 mladých Američanov vo veku od 13 do 17 rokov.

Najväčší prepad zaznamenal práve Facebook, za ktorého používateľov sa ešte v roku 2015 označovalo 71, no teraz už len 51 percent amerických tínedžerov. Naproti tomu YouTube dnes pravidelne používa podľa vlastných tvrdení až 85 percent 13- až 17-ročných Američanov.

K pravidelnému požívaniu Instagramu sa hlási 72 a Snapchatu 69 percent amerických tínedžerov. Oveľa menej používané sú v tejto vekovej skupine Twitter (32 percent) a Tumblr (14 percent).

Viac k osobe: Mark Zuckerberg
Firmy a inštitúcie: FacebookInstagramTwitter

Ďalšie k téme

Odporúčané