BRATISLAVA 22. júna (WEBNOVINY) – Skúsenosť s predajom potravín cez internet má už okolo 30-tisíc ľudí z celého Slovenska, ktorí takto nakupujú dlhotrvácny tovar aj čerstvý sortiment.
Ukázala to štatistika nezávislého portálu Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše šesťtisíc internetových obchodov, ich tovary a ceny.
„Potraviny cez internet nakupujú ľudia najmä kvôli úspore času, pričom oceňujú ich dovoz priamo domov. V nákupných košíkoch však neprevládajú netradičné potraviny, ale skutočne tovar každodennej spotreby ako mlieko, jogurty alebo minerálka,“ povedal projektový riaditeľ Heureka.sk Kamil Demuth.
Samostatnou kategóriou je ovocie a zelenina, ktoré kupujú najmä ľudia z väčších miest, kde si ich nemôžu dopestovať. „Ľudia nechcú zahraničné ovocie a zeleninu, ktoré stoja v regáloch obchodných reťazcov a strácajú na kvalite, ale čerstvé produkty od lokálnych výrobcov,“ uviedol manažér e-shopu Debnickari.sk Matúš Tomášik.
„Starší ľudia oceňujú na doručení tovaru domov úsporu síl a mladší možnosť dostať sa k čerstvému tovaru najneskôr na druhý pracovný deň po jeho objednaní,“ dodal manažér e-shopu Goga.sk Daniel Pavlovič.
„Internetovým obchodom s čerstvými lokálnymi potravinami nahráva aj fakt, že ľudia sa chcú stravovať zdravo, v súlade s prírodou, teda konzumovať to, čo je pre danú oblasť v danom ročnom období typické a prirodzené,“ uzavrel výživový poradca a propagátor varenia podľa piatich elementov Peter Krško.