BRATISLAVA 4. februára (WEBNOVINY) – Super Bowl je tradičnou ukážkou najlepších a najdrahších reklám. Približne 30-sekundový televízny spot stojí počas priameho prenosu štyri milióny dolárov. Faktom však ostáva, že si ho pozrelo najmenej 111 miliónov divákov.
Mnohé spoločnosti si pre túto príležitosť pripravili úplne nové reklamné videá. Samsung napríklad v dvojminútovom TV spote promuje svoj nové modely smartfónov a tabletov Galaxy.
Predajca webových domén Godaddy.com si tento rok pripravil reklamu, ktorá má dokázať, že aj krásne ženy môžu bozkávať nie veľmi pekných mužov. Do svojho TV spotu obsadil príťažlivú izraelskú modelku Bar Refaeli. Dvadsaťsedemročná expriateľka Leonarda DiCapria sa v 31-sekundovej snímke „vášnivo“ bozkáva s mužom, ktorý podľa vonkajšie výzoru zrejme nemá veľký úspech u žien.
Americký koncern Anheuser-Busch InBev, ktorý v USA vyrába obľúbené pivá Budweiser, lákal potenciálnych zákazníkov na príbeh priateľstva medzi koňom a jeho majiteľom. Reklama sa začína narodením žriebäťa, ktoré farmár vychováva, hrá sa s ním a spoločne spávajú na sene. Jedného dňa zviera odkúpi Budweiser a odvezie ho do mesta. Farmár sa po troch rokoch dočíta v novinách o svojom miláčikovi a vyberie sa za ním. Na konci príbehu samozrejme nechýba veľké finále v podobe dojímavého stretnutia koňa s mužom.
Spoločnosť si pre tohtoročný Super Bowl pripravila ešte jednu novinku, keďže uvádza na americký trh nové pivo. Zatiaľ čo prvá reklama bola postavená na netradičnom priateľstve človeka a zvieraťa, Black Crown propagujú krásne ženské nohy, spomalené zábery, čierne šaty a dve fľašky „zlatého moku“ v ruke záhadnej dámy. Osemnásť sekúnd napätia prezradí na konci iba to, že novinka je už na ceste.
Maturitný ples môže byť pre outsidera nočnou morou, kým mu otec nepožičia nový model Audi. A tak jazda v novom modele nemeckého výrobcu áut urobí z nesmelého mladíka muža, ktorý si ide za svojim cieľom. Pocit z výnimočnosti mu najskôr dovolí zaparkovať na mieste riaditeľa školy, aby následne vtrhol na slávnosť a drzo si ukradol najlepší bozk vo svojom živote – priamo od kráľovnej plesu. Taký zážitok mu nepokazí ani tvrdá odplata a pamiatka tvrdého úderu do oka ako náležitý trest od rivalov.
https://www.youtube.com/watch?v=ANhmS6QLd5Q
Jeden zo symbolov americkej kultúry, nápoj Coca-cola, nemôže chýbať medzi zadávateľmi reklamy na športovej udalosti roka v USA. Priam až surrealistický príbeh sa odohráva na púšti, kde smädní beduíni, motorkári, nomádi, kovboji a autobus s mažoretkami, zvedú neľútostný závod k nadrozmernej fľaške sladkého nápoja. Po príchode však sklamane zistia, že ide iba o pútač a nadnárodný koncern ponúkne divákom šancu rozhodnúť, ako sa celá fatamorgána skončí.
Módna značka Calvin Klein vsadila na dokonalé telo Matthewa Terryho, ktorý osloví najmä ženskú časť publika iba v spodnej bielizni. Detailné a spomalené zábery na vyrysované svaly modela isto ocenia nielen fanúšičky amerického futbalu.
Skutočne je čas na obľúbené tričko? To je hlavná otázka reklamy výrobcu reklamných potlačí a predajcu tričiek, košiel a ponožiek Gildan, ktorého vtipná reklama má divákom pripomenúť, že niekedy treba byť aj veľkorysý. Príbeh začína zobudením sa muža v izbe ženy. Ten po vášnivej noci chce s putami na rukách potichu ujsť z izby spiacej dievčiny. Jeho plán sa skomplikuje pri dverách keď zistí, že kráska sníva svoje sladké sny v jeho obľúbenom tričku. Mladík sa jej ho rozhodne vyzliecť, čo prekvapí aj zvedavú mačku.
Ani boj na život a na smrť neprinesie odvážnemu plavčíkovi v reklame od Axe sladkú odmenu v podobe bozku od zachránenej dievčiny. Romantickú scénu na pláži naruší kozmonaut, ktorý okamžite krásnu brunetku zaujme. Výrobca dezodorantov sa týmto spôsobom rozhodol predstaviť počas Super Bowlu svoj nový produkt s názvom Apollo.
Juhokórejská automobilka Kia prišla s nápadom ako originálne deťom interpretovať, odkiaľ sa berú. Počas rodinnej jazdy v modely Sorento položí syn otcovi tradičnú otázku: „Odkiaľ sa berú deti?“ Hlava rodiny a zrejme i spoľahlivý šofér sa nenechá „riskantnou“ otázkou vyviesť z miery a vymyslí si príbeh o tajuplnej planéte „Babylandia“.
Otec s nadšením opisuje momenty, kedy malí obyvatelia tejto planéty dostanú pokyn na odlet, zmenia sa na hrdinských astronautov a letia na Zem. Nejde však len o deti, ale z „Babylandie“ prilietavajú aj malé pandy, veľryby, šteniatka, kozliatka, teliatka aj žirafy.
Zámorský výrobca potravinárskych výrobkov Kraft Food obsadil do 16-sekundovej reklamy na svoj nový energetický nápoj Mio Fit hviezdu televízie NBC Tracyho Morgana. Slovenský divák si ho môže pamäť aj z komediálneho seriálu 30 Rock.