BERLÍN 9. marca (WEBNOVINY) – Nemecká automobilka Volkswagen AG (VW) evidovala vo februári rast celosvetového predaja o 15 %.
Motorom rastu bol dopyt v Číne a USA, ktorý vykompenzoval pokles dodávok v západnej Európe. Skupina, ktorá vyrába autá pod svojím vlastným menom, ale tiež pod značkami ako Škoda, Audi a Seat, tak vo februári globálne predala 642 300 automobilov, čo je rast oproti rovnakému mesiacu minulého roka o 15 %.
Za prvé dva mesiace tohto roka sa predaj automobilky medziročne zvýšil o 7,7 % na 1,29 mil. kusov. „V nasledujúcich mesiacoch budeme aj naďalej ostražití, a to aj napriek jasnému rastúcemu trendu a budeme veľmi pozorne sledovať trhy, obzvlášť v západnej Európe,“ povedal šéf predaja skupiny VW Christian Klingler.
Predaj automobilky v Číne vzrástol počas prvých dvoch mesiacov tohto roka o 13 % na 397 400 vozidiel, zatiaľ čo dodávky na trh v USA sa zvýšili o 37 % na 76 tisíc. Na druhej strane predaj VW v západnej Európe bez nemeckého trhu klesol o 7 % na 281 200.
Automobilka predala v minulom roku rekordných 8,2 mil. vozidiel, čo bol rast oproti roku 2010 o 14 %. Celoročný čistý zisk firmy sa viac ako zdvojnásobil na 15,8 mld. eur.