BRATISLAVA 9. novembra 2018 (WBN/PR)
- Počet cestujúcich na prímestských linkách v októbri stúpol (oproti septembru) o viac ako 20 %
- 86 % nových bratislavských prímestských vlakov príde do cieľa načas, pričom ich priemerné meškanie predstavuje 2,7 minúty
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zaviedla v júni 2018 nový model prímestskej dopravy v okolí Bratislavy a aj vďaka 56 novým bratislavským vlakom pribudli v októbri v železničnej doprave noví cestujúci.
Na dvoch nových linkách (S55 Bratislava-Nové Mesto – Trnava, S65 Bratislava-Petržalka – Senec), ktoré sú v rámci hlavného mesta využívané aj ako forma mestskej hromadnej dopravy, eviduje ZSSK v mesiaci október opäť vyšší počet spoľahlivo prepravených cestujúcich do Bratislavy. V porovnaní so septembrom stúpol ich počet o viac ako 20 %. V rámci bratislavského uzla sme v septembri novými linkami priviezli približne 3 000 cestujúcich denne. Dnes je denný počet spokojných cestujúcich na uvedených linkách väčší ako 3 800 cestujúcich. Najväčšmi obľúbenou a zároveň najviac vyťaženou trasou naďalej ostáva cesta z Bratislavy do Trnavy (cez Pezinok).
„Sme radi, že naše nové vlaky si aj vďaka informačnej kampani našli svojich cestujúcich. V ZSSK sme presvedčení, že koľajová doprava je pre väčšie aglomerácie, akou Bratislava bezpochyby je, dopravou budúcnosti. Je rýchla, pohodlná a ekologická,“ povedal ešte v septembri Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.
Spolu 56 nových vlakov bolo zavedených v júni 2018, keď sa obnovila osobná doprava cez Prístavný most až do Petržalky a zároveň sa lepšie využila železničná stanica Bratislava-Nové Mesto. Priemerné meškanie z celkovo 1 363 vypravených bratislavských vlakov predstavuje za mesiac október 2,7 minúty – 86 % vlakov prišlo do cieľovej stanice podľa grafikonu s maximálnym meškaním päť minút (v septembri 82 %). Na bratislavskej stanici Nové Mesto je vďaka novým vlakom v súčasnosti zabezpečená systémová prímestská dopravná obsluha prostredníctvom 62 osobných vlakov.
Snahou národného dopravcu je vypravovať stále viac vlakov v nových, respektíve modernizovaných súpravách (t. j. vlaky, ktoré majú napríklad klimatizáciu, nový interiér, nové sedadlá, vákuové WC, zásuvky na 230 V, wi-fi, informačné systémy pre cestujúcich a pod.). V bratislavskom kraji očakávame v budúcom období opätovný nárast počtu vlakov radených z moderných vozidiel.