Záujem o výrobky privátnych značiek, ktoré vo svojom sortimente ponúka Kaufland, rastie medzi zákazníkmi, aj u domácich dodávateľov. Reťazec vlani predal vyše 70 miliónov kusov produktov privátnych značiek, ktoré boli vyrobené na Slovensku.
Hoci sa podľa údajov Štatistického úradu SR rast spotrebiteľských cien v priebehu vlaňajška spomalil, potraviny a nealkoholické nápoje počas roka 2023 zdraželi v priemere o viac ako 17 %, čo výrazne pociťuje väčšina slovenských domácností. Zákazníci si pri nákupoch okrem kvality veľmi pozorne všímajú aj ceny výrobkov, a tak v predajniach narastá aj záujem o privátne značky. Tie ponúkajú cenovo dostupnejšie alternatívy značkových produktov a v Kauflande tvoria viac ako 22- percentný podiel z celkového sortimentu.
„V našich predajniach je mimoriadne obľúbená značka K-Classic, ktorú tvorí vyše tisícka produktov od potravín až po sortiment kozmetiky a drogérie. K-Classic pravidelne boduje aj v marketingovom projekte Dôveryhodné značky a v roku 2023 získala ocenenie v kategórii Privátne značky už siedmykrát po sebe. Je to pre nás potvrdenie, že spotrebitelia oceňujú veľký výber kvalitných výrobkov, ktoré si u nás môžu nakúpiť za výhodné ceny,“ vysvetľuje Richard Bendík, riaditeľ nákupu v spoločnosti Kaufland Slovenská republika v.o.s.
O tento typ sortimentu sa nezaujímajú len spotrebitelia, ale aj domáci producenti, ktorí pod logom privátnych značiek dodávajú na trh svoje produkty. Pri ich výrobe spolupracuje reťazec s viac ako 40 dodávateľmi zo Slovenska, ktorým spolupráca zaručuje nielen garantovaný objem výroby, ale aj pravidelný odbyt. „Kaufland je pre nich zodpovedným a férovým partnerom, ktorý si svoje záväzky plní včas, no oceňujú aj možnosť medzinárodnej spolupráce, pretože takto môžu získať príležitosť presadiť sa aj na zahraničnom trhu. Aj zdieľanie dôležitého know-how s našimi odborníkmi, ktorí sa špecializujú na tvorbu nových receptúr a nových obalov šetrných k životnému prostrediu či na vylepšovanie technologických procesov, prináša domácim výrobcom množstvo benefitov,“ konštatuje Richard Bendík. Medzi produkty vyrobené domácimi dodávateľmi pod privátnymi značkami, ktoré zákazníci nájdu aj v predajniach reťazca v zahraničí, patria napríklad piškóty, oblátky, syry, tofu či dojčenská voda.
Privátna značka ako záruka vysokej kvality
Vo výrobkoch privátnej značky majú spotrebitelia aj garanciu neustálej kontroly kvality. Tá je zabezpečená nielen zo strany dodávateľa, ale aj od obchodného reťazca, ktorý počas auditov pozorne sleduje dodržiavanie receptúry aj zabezpečenie výrobných procesov. Tento sortiment dodávajú do reťazca len overení producenti či pestovatelia, ktorých si Kaufland starostlivo vyberá a s mnohými spolupracuje už roky.
Keďže podpora lokálnych výrobcov je aj súčasťou jeho obchodnej stratégie, v roku 2018 uviedol na trh produktový rad K- Z lásky k tradícii, ktorý prináša produkty len od domácich dodávateľov. Sú vyrobené z kvalitných surovín a dnes ho tvorí vyše 100 výrobkov, medzi ktorými nechýbajú jogurty, tvarohy, syry, bryndza či párky. Obchodný reťazec pri značke K- Z lásky k tradícii zaznamenal v počte výrobkov medziročný nárast až o 80 percent, pričom vlani sa rad rozrástol napríklad o novinky z bravčového a hovädzieho mäsa, ale aj o zeleninu a ovocie od slovenských poľnohospodárov.
„Produktová línia K- Z lásky k tradícii, ktorá prináša produkty vyrobené z najkvalitnejších surovín výlučne od slovenských výrobcov, má u našich zákazníkov čoraz väčší úspech. Pravidelne získava aj ocenenia vo Voľbe spotrebiteľov, čo dokazuje, že naše výrobky, ktoré vznikajú podľa overených receptúr, im naozaj chutia,“ pokračuje riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland. Spotrebitelia pri privátnych značkách oceňujú nielen záruku vysokej kvality, ale tiež cenu, ktorá je v porovnaní so značkovými produktmi priaznivejšia.
Informačný servis