Projekt rozvoja tejto lokality vypracovala Ing. arch. Ingrid Konrad ešte predtým, ako sa stala hlavnou architektkou Bratislavy. Architektom projektu je Ing. arch. Milan Škorupa. Hlavným cieľom bolo naplniť všetky atribúty urbanistického vývoja nového mestského sídla. Tým sa malo predísť nedostatkom a problémom, ktoré priniesla extenzívna výstavba iných okrajových častí Bratislavy či iných slovenských miest.
D1 Outlet sa bude rozprestierať na ploche 9 hektárov a poskytne do 23-tisíc štvorcových metrov predajnej plochy. Outlet je súčasťou rozvoja širšieho územia v katastri mesta Senec s názvom D1 Park s celkovou rozlohou až 310 hektárov. Cieľom investora je na tomto území postupne vybudovať regionálne centrum biznisu, obchodu, služieb, zábavy i bývania, pričom jadrom celého komplexu bude práve D1 Outlet.
Medzinárodný prevádzkovateľ
Manažment prevádzky D1 Outletu bude zabezpečovať holandská spoločnosť Stable, ktorá vzišla z medzinárodného výberového konania. V jej prípade rozhodla aj paralela s projektom pri Senci. Práve spoločnosť Stable priniesla koncept outletového predaja na holandský trh. V roku 2001 kompletne developovala a dodnes prevádzkuje prvý holandský outlet Batavia Stad, ktorý ročne navštívi viac ako 2 milióny zákazníkov.
Podľa riaditeľa spoločnosti IPEC Ivana Čarnogurského paralela z Holandska ponúka príklad toho, ako o úspechu outletového centra rozhoduje vhodný mix miestnych kultúrnych tradícií s moderným dizajnom medzinárodných odevných značiek. „Toto spojenie priamo vedie k takzvanému zážitkovému nakupovaniu a účinne potláča chlad novodobých nákupných centier, ktoré sa navyše po architektonickej stránke stávajú už krátko po otvorení neaktuálnymi,“ vysvetľuje I. Čarnogurský.
Celý článok si môžete prečítať tu.