BRATISLAVA 22. júna (WEBNOVINY) – Pokuty v celkovej hodnote 34-tisíc eur dnes rozdávala Rada pre vysielanie a retransmisiu. Po dve sankcie udelila na dnešnom zasadnutí prevádzkovateľom televízií Markíza a TA3. Po jednej pokute dostali Slovenská televízia a TV Joj.
Spoločnosti Markíza-Slovakia spol. s r.o. Rada opätovne uložila sankciu 10-tisíc eur za skrytú reklamu pri vysielaní príspevku Prezidentské voľby 2009 (volebné štúdio) v rámci programu Televízne noviny z dňa 21. marca minulého roka. Rovnako za skrytú reklamu bude musieť Markíza zaplatiť 10-tisíc eur aj v súvislosti s odvysielaním príspevku, ktorý informoval o pripravovanom programe Paľba v programe Dnes z vlaňajška 23. marca. Obe konania vrátil Rade Najvyšší súd SR.
Prevádzkovateľa televízie TA3, spoločnosť C.E.N. s.r.o., potrestala Rada pre vysielanie a retransmisiu za skrytú reklamu pokutou 4 000 eur. Dopustila sa jej 18. januára tohto roku odvysielaním príspevku Zlepšenie podnikania v rámci programu Správy. Ďalších 4 000 eur bude musieť spravodajská televízia zaplatiť za skrytú reklamu v súvislosti s odvysielaním príspevku TA3 v nových autách v programe Správy z 20. januára tohto roku.
Sankciu tisíc eur uložila Rada Slovenskej televízii pre nedodržanie ochrany maloletých. Verejnoprávna televízia porušila zákon, keď 17. februára tohto roku odvysielala oznámenia o vlastných programoch Kameňák 2, Zákon a poriadok: Špeciálna jednotka a Miesto činu: Požiarnici bez označenia o vekovej prístupnosti. Rovnaký dôvod mala Rada na uloženie sankcie spoločnosti MAC TV s. r. o., ktorá prevádzkuje TV Joj. Televízii dala pokutu 5 000 eur, pretože 11. januára tohto roku odvysielala film Veľmi nebezpečné známosti bez znaku o vekovom obmedzení .
Rada pre vysielanie a retransmisiu o osem rokov predĺžila platnosť licencie na rozhlasové vysielanie programovej služby Jemné melódie spoločnosti TAM Art Productions, s.r.o. Udelila tiež licenciu na celoplošné digitálne televízne vysielanie programovej služby empatia spoločnosti Empat s.r.o., Vráble. Súčasne začala správne konanie voči prevádzkovateľovi TV Joj pre podozrenie z porušenia objektívnosti spravodajstva a ochrany ľudskej dôstojnosti. Zaradenie reklamy počas prenosu športového podujatia bolo dôvodom na začatie správneho konania voči Slovenskej televízii. Rada sa začala zaoberať aj hlasitosťou reklám vo vysielaní TV Markíza.
Informoval riaditeľ Kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu Ľuboš Kukliš.
SITA