Reklama na hazard v Premier League kvitne, britská vláda pre jej obrovský nárast plánuje nové opatrenia

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Hazard
Foto: Ilustračné, www.gettyimages.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Anglické médiá prišli s alarmujúcou štatistikou. Počet reklám na hazardné hry sa v tamojších médiách strojnásobil v porovnaní so sledovaným obdobím minulého roka. Bol ním úvodný víkend nového ročníka futbalovej Premier League.

Do úvahy sa brali reklamy v televízii, rádiu, sociálnych sieťach a celkovo na internete. Bolo ich o 29-tisíc viac ako pred rokom.

Rada vlády výskum skritizovala

„Zápas West Hamu proti Aston Ville obsahoval takmer 6 500 správ o hazardných hrách – približne 30 každú minútu,“ skonštatovala anglická štúdia podľa BBC Sport.

Autori výskumu z Obchodnej fakulty Bristolskej univerzity skonštatovali, že pokusy zábavného priemyslu o samoreguláciu sú neadekvátne a len symbolické. Zo správy jednoznačne vyplýva, že fanúšikovia a najmä ich deti sú predmetom permanentného rizika, pretože sú vystavení reklame na hazardné hry.

Rada anglickej vlády zastrešujúca stávkovanie a hazardné hry výskum, naopak, kritizovala a uviedla, že „nesprávne chápe reklamu aj spôsob, akým je prísne regulovaná“.

Zisk pred bezpečnosťou

Iný názor má niekdajší skvelý anglický futbalový brankár Peter Shilton, ktorý ešte počas kariéry prepadol hazardu.

„Hazardný priemysel je úplne mimo kontroly a sám sa nedokáže regulovať. Kto si myslí opak, klame sám sebe aj ostatným. Vyzývam vládu, aby primerane zakročila,“ uviedol Shilton, 125-násobný reprezentant Anglicka. Dnes 75-ročný dôchodca bol 45 rokov závislý na hazarde a až pred 10 rokmi vyhľadal odbornú pomoc.

„Len pred niekoľkými mesiacmi bol v tomto odvetví zverejnený nový kódex správania, ktorý má za cieľ obmedziť marketing počas futbalových podujatí, ale táto politika nemala žiadny vplyv na zníženie objemu reklamy na hazardné hry. Je úplne zrejmé, prečo sa tak stalo. Namiesto účinných opatrení na ochranu spotrebiteľov, hazardný priemysel naďalej uprednostňuje zisk pred bezpečnosťou,“ povedal spoluautor štúdie Raffaello Rossi.

Preč z dresov

Premier League pracuje so svojimi klubmi na implementácii Etického kódexu na dosiahnutie dohody o hazardných hrách vo futbale, ktorý bol predstavený na začiatku tejto sezóny.

Na papieri sú kluby povinné dodržiavať všetky právne a regulačné požiadavky prostredníctvom Komisie pre hazardné hry a Úradu pre štandardy reklamy.

Už minulý rok sa kluby Premier League kolektívne dohodli, že od konca sezóny 2025/2026 stiahnu sponzorstvo hazardných hier z prednej časti zápasových dresov klubov.

„Uvedomujeme si škodlivý vplyv, ktorý môžu mať hazardné hry na jednotlivcov a ich rodiny. Sme odhodlaní posilniť ochranu pre tých, ktorí sú ohrození. Ministri v súčasnosti zvažujú celý rad pravidiel týkajúcich sa hazardných hier, vrátane reklamy a sponzorstva, a budú ich v pravý čas aktualizovať,“ cituje BBC Sport hovorcu anglickej vlády.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Peter Shilton
Firmy a inštitúcie Premier League