TRENČÍN 6. mája (WEBNOVINY) – Primátor Trenčína Richard Rybníček nechce v centre mesta val s protihlukovými stenami, ktorý nazval Čínskym múrom. Jeho dĺžka by mala byť vyše 200 metrov. Mesto na mieste požaduje estakádu, aby steny nepreťali Trenčín a spolu s pozmenenou chynorianskou traťou a nedoriešenými prejazdmi znemožnili prístup Trenčanov k Váhu. „Nie sme proti modernizácii, ale nedovolím, aby sa realizovalo súčasné riešenie, ktorého výsledkom by bol novodobý Čínsky múr. Nie je to len problém mesta, ale v tejto chvíli už aj štátu, preto pôjdem za predsedníčkou vlády a ministrami financií a dopravy a budem ich žiadať, aby potrebné investície zaradili do štátneho rozpočtu na budúci rok,“ povedal primátor. Chce sa pritom opierať hlavne o prísľub ministra dopravy Jána Figeľa, že sa bude v problémovom mieste zasadzovať za estakádu.
Zástupcovia železníc potvrdili, že budú akceptovať žiadosti mesta z minulého roka. Ide najmä o úpravu viacerých ciest a mosta na Ostrov, čo sú investície v hodnote šesť miliónov eur. K požiadavkám pracovnej skupiny mesta sa vyjadrili skepticky s tým, že sa mali riešiť pred niekoľkými rokmi a nie teraz, keď už je projekt dokončený. Hrozí, že Európska únia peniaze nepreplatí. „Akýkoľvek nový náklad je neoprávnenou požiadavkou,“ povedal námestník generálneho riaditeľa ŽSR Jozef Lamprecht. „Z hľadiska záujmov mesta, kvality života v meste, jeho výzoru a urbanistického riešenia považujem súčasné riešenia za obrovský problém. Z hľadiska využitia územia a prístupu k nábrežiu je navrhované riešenie obrovská katastrofa. Mesto na takýto model doplatí a ja sa nezmierim s konštatovaním, že sa teraz už nič nedá robiť v rámci zmien schváleného variantu,“ reagoval Rybníček.
Na mestskom úrade v Trenčíne sa stretli zástupcovia pracovnej skupiny mesta, ktorá sa zaoberá modernizáciou železničnej trate, a poslancov s predstaviteľmi Železníc Slovenskej republiky a projektantom modernizácie trate v meste – spoločnosťou Reming Consult. Pracovnú skupinu mesta okrem primátora tvoria zástupcovia mesta z jednotlivých útvarov mestského úradu a verejnosť tvorená architektmi, stavebnými inžiniermi, projektantmi a občianskymi aktivistami. Predmetom činnosti skupiny je analýza stavu procesu Modernizácia železničnej trate v Trenčíne a preskúmanie projektovej dokumentácie. Skupina konštatovala niekoľko pripomienok, ktoré sú predmetom rokovania so zástupcami ŽSR a Reming Consult a.s. Bratislava. Ide najmä o doriešenie územia medzi koncom plánovaného nového železničného mosta a železničnou stanicou na mieste súčasnej letnej plavárne, kde má vzniknúť val s protihlukovými stenami.