BRATISLAVA 11. júla (WebNoviny.sk) – Opozičná SaS návrhy na úpravu dlhovej brzdy nepodporí. Vyhlásili to na utorňajšej tlačovej konferencii jej poslanci Jana Kiššová, Eugen Jurzyca a Jozef Rajtár.
Prioritou v dlhovej brzde je flexibilnejšie financovanie dlhu, tvrdí Kažimír
Podľa Jurzycu sa vláda svojou iniciatívou zmierniť dlhovú brzdu cez zmeny ústavného zákona snaží preniesť časť politických nákladov za budúce zadlžovanie krajiny na strany ako SaS. „Náš odkaz je jasný. Nechceme zadlžovanie. Bodka,“ vyhlásil Jurzyca.
Financie na stavbu sú k dispozícii
Podľa Rajtára populistický charakter celej snahy zmeniť dlhovú brzdu potvrdzuje aj fakt, že súčasná vláda nie je schopná využiť ani financie, ktoré má na stavbu cestnej infraštruktúry k dispozícii.
Ako tvrdí, štát má na tento rok k dispozícii na výstavbu diaľnic vyše miliardu eur z rozpočtu a z eurofondov, prvý polrok však nevyužil ani euro, v druhom polroku môže vytendrovať maximálne 20 kilometrov diaľnic.
Poslanci OĽaNO-NOVA navrhujú príplatky za prácu v sobotu a nedeľu
Ako dodal Rajtár, vláda tak chce zakryť vlastnú neschopnosť stavať diaľnice, aby potom mohla povedať, že nemôže stavať diaľnice, lebo opozícia neuvoľnila dlhovú brzdu.
Dlh Slovenska bude podľa Jurzycu stúpať
Eugen Jurzyca zároveň pripomenul viacero dôvodov, prečo SaS zmenu dlhovej brzdy nepodporí. Spomenul napríklad stále relatívne vysoký dlh Slovenska, ktorý bude vplyvom demografickej krízy v budúcnosti ďalej stúpať.
Po prijatí investičnej výnimky by podľa neho tiež mohli pýtať zdroje aj ďalšie sektory okrem dopravy, ako zdravotníctvo, školstvo, či samosprávy. Upozornil, že proti investičnej výnimke sa vyjadrujú okrem domácich odborníkov aj medzinárodné inštitúcie.