BRATISLAVA 3. júna (WEBNOVINY) – Podnet na Európsky úrad pre boj proti podvodom (OLAF) podala v stredu strana Sloboda a Solidarita pre podozrenie zo zneužívania Európskych fondov. Sulíkovci si myslia, že Smer-SD zneužil peniaze z európskeho Programu rozvoja vidieka na propagáciu svojej strany v médiách. „Nie je možné, aby si vládne inštitúcie kupovali inzeráty v rôznych pamfletoch a magazínoch, ktoré sú blízke mecenášom alebo priamo predstaviteľom strany Smer-SD,“ uviedol na dnešnej tlačovej konferencii Martin Chren zo SaS.
Strana dúfa, že vďaka vyšetrovaniu OLAF klepne po prstom tým, ktorí sporné inzeráty schválili. “Sľubujeme si od toho, že výdavky za inzeráty budú zosobnené tomu úradníkovi, kto takéto zlé využitie peňazí odobril,“ povedal Chren s tým, že to bude skvelá prevencia aj do budúcnosti. Sulíkovci pripomínajú sporné inzeráty v dvojtýždenníku Slovenský rozhľad, na ktoré poukázal denník SME. Majiteľom a šéfredaktorom časopisu bol poslanec za Smer-SD Stanislav Kubánek, kandidát na poslanca v ďalšom volebnom období a krajský predseda Smeru-SD v Prešove. Od roku 2006 previedol podľa denníka SME časopis na svoju družku Moniku Magačovú. „Časopis je jasne straníckym periodikom, viac ako 90 percent obsahu sa venuje propagácii vládnych strán (najmä Smer-SD a ĽS-HZDS) alebo útočeniu na strany opozície,“ tvrdí SaS.
SaS vytýka Smeru-SD konflikt záujmov ako aj utajovanie informácií. „Štátne orgány odmietli zverejniť, koľko stála táto inzercia,“ podotkol Chren s tým, že reč je o sto miliónoch korún a verejnosť nevie, v ktorých periodikách a kedy bola táto inzercia publikovaná. Do tretice kritizuje SaS neoprávnenosť výdavkov, keďže financovanie inzerátov je v rozpore s platným Kominukačným plánom Programu rozvoja vidieka, ktorý si schválila samotná vláda. „Prostriedky na inzeráty a PR články majú byť nakupované len v najčítanejších denníkoch, týždenníkoch, mesačníkoch s celoslovenskou a regionálnou pôsobnosťou, medzi ktoré Slovenský rozhľad iste nepatrí,“ konštatuje Chren. Sloboda a solidarita upozorňuje, že Slovensko sa v očiach európskych partnerov týmito praktikami diskvalifikuje a stáva sa nedôveryhodné.
Podpredseda SaS Juraj Miškov vyhlásil, že na svoju vlastnú kampaň vyčerpal Fico aj finančnú rezervu premiéra. „Využíval rezervu predsedu vlády na marketingové účely, cestoval po celom Slovensku a tváril sa ako dedo mráz, rozdával a otváral multifunkčné ihriská,“ uviedol Miškov. Dodal, že s prosbou o chýbajúce peniaze na pomoc pri povodniach sa preto musí Slovensko obrátiť na Európsku úniu. Miškov prirovnáva správanie sa súčasnej vládnej garnitúry k správaniu sa gréckej vlády.
SITA