PRAHA 21. apríla (WEBNOVINY) – Na českého voliča číha už pomaly na každom rohu politická reklama, ktorá ho má dotlačiť k účasti v parlamentných voľbách ako aj k tomu, aby vhodil do urny hlas za tú „správnu“ stranu. Experti oslovení českým denníkom MF Dnes si vzali na mušku jednotlivé volebné heslá. Najviac hlasov medzi lingvistami, psychológmi či expertmi na reklamu získalo heslo exministra českej diplomacie a volebného lídra strany TOP 09 Karla Schwarzenberga Keď sa tárajú hlúposti, tak spím.
Schwarzenberg si na politických rokovaniach či zasadnutiach parlamentu skutočne niekedy rád pospí a odborníkom sa páči, že sa z tohto „hendikepu“ snaží urobiť výhodu. „Slogan je výnimočný v tom, že dáva pádnu odpoveď na otázku, prečo by sme mali voliť niekoho, kto v Senáte spí,“ hovorí psychológ Jeroným Klimeš.
Nepáči sa mu, naopak, slogan Náš program ste vy, ktorý do predvolebného boja vytiahla nová strana Veci verejné. Podľa Klimeša ide o „bezobsažné hladkanie voličovho ega“, ktoré asi na veľkú časť populácie nezaberie.
U expertov príliš neuspeli ani kresťanskí demokrati, ktorí útočia na voličov sloganom Dobrý deň je, keď sa zíde celá rodina. Odborníci sa pýtajú, ako toto heslo súvisí s voľbami a politikou všeobecne. Podľa reklamného experta Jiřího Mikeša ide len o konštatovanie niečoho, čo aj tak všetci vedia. „Chýba posolstvo, ako to chcú ľudovci dosiahnuť,“ hovorí Mikeš.
Ako suverénne najhoršie vyhodnotili experti heslo na bilbordoch podpredsedu Strany práv občanov-Zemanovcov Vladimíra Höniga Nechceme ďalší CzechTek. V prvom rade z neho vôbec nie je jasné, či je strana proti technopárty, alebo nesúhlasí s policajným zásahom proti nej. Hönig tvrdí, že platí to druhé. Voliči, ktorí zhliadnu jeho bilbord, to však nemajú odkiaľ vedieť, píše MF Dnes.
SITA