BRATISLAVA 2. februára (WEBNOVINY) – Súkromný vlakový dopravca RegioJet začal v pondelok prevádzkovať nedotovanú diaľkovú autobusovú linku Banská Bystrica – Nitra – Bratislava. Autobusy budú z Bratislavy do Banskej Bystrice a späť jazdiť sedemkrát a do Nitry štrnásťkrát denne zhruba za polovičné ceny oproti súčasnosti.
Banskobystrický samosprávny kraj udelil spoločnosti licenciu na prevádzkovanie autobusovej linky 13. januára. RegioJet chce v turistickej sezóne jazdiť s autobusmi v sobotu ďalej do Brusna, k Čiernohronskej železnici a pod Chopok.
Veria v nárast počtu cestujúcich
Ako v pondelok informoval majiteľ RegioJet Radim Jančura, s majiteľmi autobusových staníc sa dohodli, ktoré nástupištia budú môcť využívať. To, či bude nová linka úspešná, podľa neho ukáže až čas. „Naše skúsenosti z autobusovej dopravy v Českej republike sú pozitívne a preto veríme, že počet cestujúcich vzrastie až o polovicu,“ povedal Jančura.
Banskobystrický samosprávny kraj podľa jeho predsedu Mariana Kotlebu neovplyvňujú žiadne kartelové dohody s dopravcami. „Preto sme spoločnosti RegioJet, ktorá splnila všetky zákonné podmienky, licenciu bez akýchkoľvek obštrukcií vydali. Budeme spolupracovať a podporovať tých, ktorí chcú investovať do rozvoja kraja,“ vyhlásil Kotleba. Dôkazom toho je podľa neho otvorenie novej autobusovej linky.
Bratislavský samosprávny kraj vlani v novembri odmietol vydať licenciu RegioJetu na diaľkovú autobusovú linku Bratislava – Nitra – Banská Bystrica na základe nesúhlasného stanoviska Nitrianskeho kraja, resp. mesta Nitra.
Dopravca tvrdil, že splnil všetky zákonné požiadavky pre získanie licencie, keďže súhlasil, že spoje z Bratislavy do Banskej Bystrice nebudú v súbehu s inou dotovanou autobusovou dopravou. RegioJet na protest začiatkom tohto roku začal kampaň s 50 billboardami proti korupcii a klientelizmu v Bratislavskom a Nitrianskom kraji.
Šéf RegioJet kritizoval sociálny balíček vlády
Jančura nedávno kritizoval rozhodnutie vlády SR o zvýšení zľavy pri pravidelných cestách vlakom do práce na 50 percent od 1. februára. Keby to bol podľa neho skutočný sociálny balíček, zľavy by mierili k tým, ktorí ich skutočne potrebujú.
„Týždenné a mesačné lístky si nekupujú iba robotníci, ale tiež obchodníci alebo bankári, ktorí rozhodne nepatria medzi sociálne skupiny, ktoré túto zľavu potrebujú,“ uviedol šéf RegioJet.
„Podľa nášho názoru je plošné zavedenie päťdesiatpercentnej zľavy pre všetkých pracujúcich iba pokračovaním predvolebnej korupcie. Vláda premiéra Fica navyše opäť diskriminuje tú časť slovenskej populácie, ktorá nemá to šťastie a nebýva v blízkosti železnice,“ dodal Jančura.