BRATISLAVA 23. júla (WBN/PR) – Automobilka ŠKODA hodnotí svoje sponzorovanie pretekov Tour de France 2012 ako absolútne úspešné. Na záver trojtýždňových tradičných cyklistických pretekov odovzdal predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland trofeje víťazom štyroch kategórií, medzi nimi tiež víťazovi žltého trikotu, Bradleymu Wigginsovi z Veľkej Británie. Zvláštnu cenu spoločnosti ŠKODA získal navyše aj nositeľ bieleho trikotu, Tejay Van Gardener z USA.
Po deviaty raz za sebou podporila spoločnosť ŠKODA, ako hlavný sponzor, cyklistické preteky okolo Francúzska, ktoré včera skončili na parížskom bulvári Champs-Elysées. „Tour de France je už mnoho desaťročí svetovou cyklistickou udalosťou číslo jeden. Teší nás, že sme mohli svojím dielom prispieť k fantastickému priebehu Tour 2012. Naším sponzoringom sme oslovili milióny fanúšikov okolo trate a miliardové medzinárodné publikum v médiách.“
Usporiadateľom Tour de France dala značka ŠKODA k dispozícii zhruba 110 vozidiel. Značka bola navyše aj partnerom „bieleho trikotu“ pre najlepšieho pretekára do 25 rokov. „Tour de France, ako kráľovská trieda cyklistického športu, sa k značke hodí nielen pre svoju dynamiku, ale aj na základe historických súvislostí – ŠKODA začala svoju úspešnú históriu v roku 1895 práve výrobou bicyklov,“ hovorí Prof. Vahland.
S veľkoformátovými reklamnými nápismi v priestore štartu a cieľa, rovnako ako pozdĺž trate, bola značka ŠKODA opticky prítomná v každej fáze jednotlivých etáp.
Zlatým klincom aktivít spoločnosti ŠKODA bolo odovzdanie trofejí, ktoré tohtoročný víťaz Tour Bradley Wiggins z Veľkej Británie a víťazi ďalších kategórií (biely trikot – Teja Van Gardener z USA, najlepší mladý profesionálny jazdec do 25 rokov; zelený trikot – Peter Sagan zo Slovenska, najlepší šprintér; bodkovaný trikot – Thomas Voeckler z Francúzska, najlepší vrchár) prevzali z rúk predsedu predstavenstva spoločnosti Prof. Dr. h.c. Winfrieda Vahlanda. Trofeje spoluvytváral dizajnér značky ŠKODA Peter Olah a ručne ich vyrobili českí umeleckí sklári.
Tohtoročná Tour de France opäť ponúkla cyklistické športové výkony svetovej úrovne a prilákala k trati približne 15 miliónov ľudí, k tomu je nutné pripočítať zhruba dve miliardy televíznych divákov na celom svete. Viac divákov sleduje už len majstrovstvá sveta vo futbale a olympijské hry.
Cyklistika je popri ľadovom hokeji a aktivitách zo stajne ŠKODA Motorsport najdôležitejším pilierom sponzoringovej stratégie spoločnosti ŠKODA. Do tejto oblasti patrí tiež podpora masovej cyklistiky. Automobilka podporila napríklad aj „Spoločné majstrovstvá SR a ČR v cestnej cyklistike“ alebo berlínsky „Velothon“.