NEW YORK 18. septembra (WEBNOVINY) – Hokejová NHL nebude prvou z veľkých zámorských líg, ktorá povolí reklamné odkazy na hráčskych dresoch.
Vedenie súťaže neobmäkčila ani lákavá suma 120 miliónov dolárov. Inzerciu odmietli prezidenti klubov na svojej schôdzke v New Yorku, kde sa od zamestnancov ústredia dozvedeli, že reklamy na dresoch by mohli každému tímu priniesť 4 milióny dolárov ročne. S odvolaním sa na nemenovaný zdroj z prostredia rokovaní o tom informuje web kanadskej športovej televízie.
V NHL menia viac pravidiel, hráčom zakážu aj otočky s pukom
„Komisár ligy Gary Bettman a majitelia majú radi peniaze, ale nechcú byť prví v Severnej Amerike, ktorí s tým prídu. Chcú si počkať na NBA alebo bejzbal a potom byť druhí alebo tretí v tejto oblasti,“ uviedol nemenovaný zdroj.
NHL podobne ako ďalšie veľké severoamerické športové súťaže dodržiava tradície a na hráčskych dresoch chýbajú reklamy okrem názvu ich výrobcu.
V minulosti o tejto forme marketingu už uvažovali v bejzbalovej MLB, v roku 1999 odhlasovali zástupcovia klubov reklamy na rukávoch uniforiem, ale komisár Bud Selig to odmietol. V roku 2012 zasa v NBA vyrobili dresy s logami sponzorov pre kluby NBA Boston Celtics a Chicago Bulls, ale vedenie súťaže ich odmietlo.
V Európe je sponzoring na dresoch veľkým biznisom. Ťažia z neho futbalového kluby, v anglickej Premier League by mohli v tejto sezóne zarobiť kluby na reklamách 341 miliónov dolárov. Informácie zverejnil web TSN.