Šesť tipov pre bezpečný nákup na internete

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Peniaze
Foto: SITA/Michal Svítok

BRATISLAVA 21. marca (WBN/PR) – Nakupovanie cez internet je čoraz obľúbenejšie nielen medzi mladými, ale aj u staršej generácie. Stále je však na mieste opatrnosť pri kúpe tovaru, ktorého sa nemôžeme dotknúť a vidíme ho len na obrázku. Každý nákup by mal prebehnúť bezproblémovo, rýchlo a hlavne bezpečne. Aby ste sa pri výbere „e-shopu“ nepopálili, prinášame Vám pár tipov.

1) Pri výbere kvalitného e-shopu je dobré opýtať sa priateľov a známych na ich skúsenosti. Najlepšie referencie vám totiž poskytnú ľudia, ktorých poznáte. Ak je obchod pre vás úplne neznámy, pozrite si odozvu od zákazníkov na jeho webových stránkach, sociálnych sieťach alebo v diskusiách.

2) Ďalším dôležitým faktorom sú uverejnené údaje. Ak obchod neuvádza ani kontakt, na ktorý sa (ne)spokojný zákazník môže ozvať, nepôsobí seriózne. Na druhej strane, ak kontakty uverejnené má, no na e-maily či telefonáty nikto nereaguje, choďte za lepšími službami niekam inam.

3) Osobitnú pozornosť by ste mali venovať aj dodacím lehotám a ich dodržiavaniu. Každý dobrý e-shop vie, že férové a korektné jednanie so zákazníkmi je najlepšia reklama, preto by to, čo sľúbi, mal aj dodržať.

4) Ak platíte vopred, buďte opatrní. Platbu cez internet banking si dobre premyslite, a ak je to možné, využite skôr dobierku alebo si zistite možnosti osobného odberu tovaru v kamennej pobočke obchodu.

5) Nezabudnite si pozorne prečítať reklamačný poriadok obchodu, ale v prípade problémov, myslite aj na svoje práva, ktoré ukladá Zákon o ochrane spotrebiteľa.

6) Dobrý obraz o obchode robia aj rôzne ocenenia a certifikáty (napr. Nakupuj bezpečne). Návštevníci porovnávača cien Pricemania.sk takisto hodnotia registrované obchody na základe osobných skúseností. Vďaka nim obchody majú možnosť získať ocenenie Overený obchod, ktorý portál ponúka bezplatne a udeľuje ho iba obchodom, ktoré zákazníci dlhodobo kladne hodnotia prostredníctvom e-mailového dotazníka zaslaného po objednávke v obchode. „Overený obchod na jednej strane podáva správu o spokojnosti s nákupom či službami, ktoré e-shopy ponúkajú a pomáha tak zmierňovať obavy z online nákupu, na strane druhej zvyšuje dôveryhodnosť daného obchodu,“ hovorí Michal Král z Pricemania.sk.

Buďte teda obozretní, e-shopy si preverte, nákupy si dobre premyslite a hlavne sa spoliehajte na svoje pocity.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie Pricemania.sk