BRATISLAVA 28. júna (WEBNOVINY) – Slovenský futbalový zväz (SFZ) dostal v rámci verejnej súťaže 57 návrhov na nové logo. Záujemcovia mohli svoje návrhy prihlásiť do 24. júna, výsledky súťaže budú zverejnené 15. júla. SFZ o tom informoval prostredníctvom svojej oficiálnej facebookovej platformy.
„Súčasťou novej éry v slovenskom futbalovom hnutí je aj budovanie a komunikácia silnej značky („brand“) slovenského futbalu, ktorá ´žije´ svojimi novými hodnotami. Máme záujem, aby hodnoty ako dynamika, profesionalita a transparentnosť boli spájané s futbalovým hnutím na Slovensku a jeho materskou inštitúciou SFZ.
Logo ako jedna zo súčastí ´korporátnej identity´ inštitúcie musí tieto základné hodnoty značky stelesňovať a prezentovať.
Súčasné logo SFZ, ktoré predstavuje prvý kontakt so zväzom, tieto ´nové´ hodnoty v sebe nemá. Naším cieľom je, aby výsledkom výberového konania bolo logo, ktoré bude profesionálne, bude pôsobiť dynamicky, moderne a bude môcť byť využité vo všetkých prezentačných formách SFZ (korešpondencia, vizitky, web, print, TV, darčekové predmety, fanúšikovské predmety, dresy, atď.),“ konštatuje sa v oficiálnom dokumente k spomenutej súťaži.
Logo musí byť originálnym dielom autora, ktorý ho vytvoril a podpísal, musí byť použiteľné so symbolmi futbalu, musí obsahovať textovú časť „Slovenský futbalový zväz“ (v slovenskom jazyku) alebo skratku SFZ, nesmie svojím obsahom šíriť myšlienky rasovej, národnostnej, etnickej, náboženskej, rodovej a iných foriem diskriminácie.
O víťazovi súťaže rozhodne šesťčlenná komisia v zložení Ján Kováčik (prezident SFZ), Jozef Kliment (generálny sekretár SFZ), zástupca výkonného výboru SFZ, Stanislav Stankoci (rektor Vysokej školy výtvarných umení, VŠVU), Pavol Choma (vedúci katedry vizuálnej komunikácie VŠVU) a Miroslav Cipár (maliar, výtvarník, grafický dizajnér).