Americká spoločnosť McDonald’s uviedla, že súhlasila s návštevou bývalého prezidenta Donalda Trumpa v reštaurácii v Pensylvánii, ale nepodporuje ho v kampani pred voľbami šéfa Bieleho domu.
Trump v nedeľu predával hranolky v reštaurácii McDonald’s na predmestí Philadelphie a odpovedal na otázky cez okno. Reštauráciu vzhľadom na návštevu republikánskeho kandidáta pre verejnosť uzavreli.
„Keď sme sa dozvedeli o požiadavke bývalého prezidenta, pristúpili sme k nej cez optiku jednej z našich základných hodnôt: Otvárame naše dvere každému,“ uviedla spoločnosť. Zároveň však dodala: „McDonald’s nepodporuje kandidátov na volený úrad a to platí aj v tomto súboji o post prezidenta. Nie sme červení ani modrí – sme zlatí.“
Trumpova akcia v McDonald’s vyvolala na sociálnych sieťach reakciu. Vyhľadávanie slovného spojenia „bojkotovať McDonald’s“ v Googli v pondelok ráno krátko vzrástlo a niektorí používatelia Twitteru vyhlásili, že po Trumpovej udalosti tento reťazec reštaurácii už nenavštívia.
Profesor marketingu na Freeman School of Business na Tulane University Chris Hydock povedal, že povolenie Trumpovej návštevy bolo pre McDonald’s riskantným krokom. Podľa Hydocka jeho výskum ukazuje, že keď sa obchodné značky spájajú s kandidátmi, ktorí verejnosť rozdeľujú, odporcovia kandidáta majú tendenciu reagovať silnejšie ako tí, ktorým neprekáža.