BRATISLAVA 12. februára (WebNoviny.sk) – Viac ako 50 slovenských firiem, organizácií a inštitúcií, ktoré sa pripojili k Charte diverzity, vyjadrili znepokojenie nad bilbordami kandidáta na prezidenta Mariana Kotlebu.
Zdôraznili, že nenávistné prejavy, ktoré diskriminujú ľudí na základe ich veku, pohlavia, pôvodu, zdravotného stavu či sexuálnej orientácie, nemajú v slušnej spoločnosti miesto.
Etický kódex reklamnej praxe
Bilbordy podľa ich vyhlásenia porušujú Etický kódex reklamnej praxe, a to najmä článok, že reklama nesmie podporovať žiadnu formu diskriminácie.
Mimovládne organizácie podali trestné oznámenie na Kotlebu za jeho predvolebné bilbordy
„Každé vytváranie fiktívneho nepriateľa a poukazovanie na menšinu s cieľom jej potlačenia môže vytvárať v danej menšine pocit strachu,“ uviedol Michal Kišša, výkonný riaditeľ združenia Business Leaders Forum.
Signatári charty veria, že spoločnosť EuroAWK prehodnotí svoje rozhodnutie promovať nenávistné témy na jej reklamných plochách.
Iniciatíva podporovaná Európskou komisiou
Charta diverzity je dobrovoľná iniciatíva podporovaná Európskou komisiou, v rámci ktorej sa firmy, neziskové organizácie i štátne orgány môžu verejne prihlásiť k podpore rôznorodosti a inklúzie.
Mimovládne organizácie Inštitút ľudských práv, Slovak Political Watchdog a Dúhové Slovensko podali v pondelok trestné oznámenie na stranu Kotleba – Ľudová strana Naše Slovensko a jej kandidáta Mariana Kotlebu za jeho predvolebné bilbordy.
Odštartovali tiež petíciu adresovanú firme, ktorá pútače prenajala, aby nenávistný obsah odstránila. Za prvý deň sa vyzbieralo viac ako 3 500 podpisov. Na rôznych miestach Slovenska sa objavili reklamné nosiče s tvárou Mariana Kotlebu a textom „Rodina je muž a žena. Stop LGBT! Marian Kotleba, konečne slovenský prezident“.