BRATISLAVA 20. septembra (WBN/PR) – Pod týmto názvom sa dnes a zajtra (20. – 21.9.2012) na Fakulte psychológie PEVŠ koná medzinárodná vedecká konferencia, ktorej cieľom je iniciovať diskusiu o príprave, vzdelávaní a pôsobení školských psychológov v európskom regióne s ohľadom na aktuálne spoločenské požiadavky.
Nové problémy, ktoré prinieslo 21. storočie, ako sú poruchy správania, šikanovanie, agresivita, ale aj rôzne druhy závislostí – napríklad na počítačových hrách a mobilných telefónoch – si vyžadujú nové formy prístupu zo strany školských psychológov. Cieľom konferencie je prezentovanie skúseností s uplatňovaním školskej psychológie v zahraničí a diskusia o novom spôsobe vzdelávania psychológov reflektujúcom potreby súčasnosti.
Hlavnými témami sú príprava a vzdelávanie školských psychológov v národnom a európskom kontexte, výskum v školskej psychológii a jeho najnovšie výsledky, supervízna prax školských psychológov, nové metódy a programy v práci školských psychológov a spolupráca školských psychológov s inými odborníkmi pri školsko-psychologickej činnosti. Účastníkmi konferencie sú aj významní odborníci – špecialisti v oblasti školskej psychológie z Belgicka, Veľkej Británie, Nemecka, Španielska, Francúzka, Česka, Holandska, Dánska, Lotyšska, Izraelu a Indie.
Poznatky slovenských aj zahraničných prednášajúcich na konferencii, ktorí celoživotne pracujú na vzdelávaní psychológov a ich fungovaní v školských zariadeniach, vytvárajú platformu pre výmenu teoretických vedomostí, výsledkov výskumu, praktických skúseností, informácií , myšlienok, ale i nápadov v tejto oblasti psychologickej vedy, výskumu a praxe.
„Predpokladáme, že konferencia prispeje k rozvoju školskej psychológie a jej aplikácie v praxi, k zloženiu študijného programu „školský psychológ“ na vysokých školách a k nadviazaniu konkrétnej spolupráce medzi odborníkmi pre danú oblasť v rámci krajín EU i mimo nej,“ zhrnul svoje očakávania dekan Fakulty psychológie Teodor Kollárik.